Jeg må bare innrømme at jeg tenker på en annen mann flere ganger i måneden

 

Jeg må bare innrømme at jeg tenker på en annen mann flere ganger i måneden

Ja, jeg gjør det.

Jeg er godt gift som det heter.

Vi har snart 37 års bryllupsdag.

Og vi har det fint sammen.

Det er ikke sånne tanker jeg tenker på.

 

Men det er sånn med oss høysensitive at tanker er ofte vanskelig å legge fra seg

De kommer gang på gang uten at vi klarer å stoppe de.

Og derfor vil samme tanken komme gang på gang.

Og ikke vet jeg hvordan jeg skal stoppe de.

De dukker jo opp automatisk.

Ja, nå lurer du vel fælt på hvilken mann og hvilken tanke

Det er selvfølgelig helt banalt og ufarlig.

 

Dere som følger meg vet at jeg leser mye.

Akkurat nå er jeg ferdig med Edvard Hoems, Jordmor på jorda.

Den er jo fra Romsdalsområdet, så det er morsomt å lese.

Åndalsnes og de høye fjell oppover Romsdalen, der jeg er vokst opp, er nevnt.

Og jeg mistenker at bildet utenpå boken, også må være derfra.

Det skal jeg finne svar på etterhvert.

Men boka var fin den.

 

 

Men den mannen har ikke noe med den boka å gjøre.

Ikke den jeg har lagt frem for å begynne på, nå heller.

En modig datter, Renita D’Silva

Jeg leste En mors hemmelighet av samme forfatter og gleder meg til denne.

En mors hemmelighet, Renita D`Silva

 

 

Men det har seg sånn at i sommer var vi på cruise i Middelhavet.

Man kan spise middag når og hvor man vil, når man er på cruise.

Men på noen av skipene, blir man plassert ved et fast bord hver kveld, hvis man ikke endrer dette selv.

Vi tok sjansen for å se om vi fikk noen hyggelige mennesker å dele bord sammen med.

Og det gjorde vi så sannelig, så vi spiste sammen hver kveld i 12 dager.

Og Bjørn, som mannen het, fortalte at hver gang han begynner på en bok, da ser han først etter hvor mange sider boken har.

Og det bruker jeg også å gjøre.

Derfor tenker jeg på Bjørn,helt automatisk, hver gang jeg begynner på en ny bok.

Så Bjørn, jeg sender deg en tanke 8-12 ganger hver måned.

Jeg håper du ikke har noe i mot det, for det er vanskelig å stoppe den tanken, den kommer automatisk.

Nå var Bjørn og Sissel, fruen hans, veldig hyggelige mennesker som vi storkoste oss sammen med.

Så derfor er det bare fint å sende en minnetanke om en hyggelig tur til dem.

Men…………….

 

Tenk på alle disse tankene vi ikke vil ha.

De som bare kommer og kommer, for oss som har så mange av dem.

Gubben liker å høre på radio om morgenen.

Han sitter der med avis eller pc og radioen står på.

Jeg kommenterer hva de sier, musikken, osv, men han hører jo det ikke.

Han har på radio men det som foregår på radioen går han hus forbi.

Mens jeg har problemer med å lese boken min fordi de snakker til meg på radioen.

Det er forskjell på hjerner folkens.

For noen er små lyder, sånn som klikking på kulepenner eller tapping på sofaryggen bak deg, konsentrasjonsstjelere.

Ja, jeg kan bli helt gal, noe jeg muntert får høre at jeg er hele tiden.

Jeg vet de som har fobi mot spiselyder, tygging, slafsing og sånn.

Jeg er ikke ekstrem der, men innrømmer litt, foreksempel når noen   Slafser tyggis, kan sette meg ut av konsentrasjon.

Kan ikke bry seg med slikt, sier gubben.

Men hvordan i all verden, skal man klare å la være, når kroppen hopper opp for hverk klikk eller slafs.

Det er rett og slett forskjell på hjerner.

Noen har den rolige typen og andre den mer sensitive.

En av fem, sies det er høysensitiv.

Sånn er det bare med den saken.

Vi må bare forstå hverandre og respektere at vi er ulike.

I dag

4 kommentarer
    1. Det første jeg tenkte når jeg så overskriften var at det nok var en forfatter du tenkte på. Men det var det jo ikke. Og når du sa at du tenkte på den mannen som alltid sjekket sidetallet først, så tenkte jeg: “sjekker ikke alle sidetallet på en bok før de begynner da?”. Men nå tror jeg kanskje ikke alle gjør det da, men jeg gjør det alltid…selv om det ikke har noe å si for om jeg vil lese boken.
      Når det gjelder lyder så er vi alle forskjellige. Mannen min havner feks i en helt annen verden når han ser film, og hører ikke at jeg snakker til ham selv om jeg sitter rett ved siden av. Jeg hører kanskje for mye, for jeg kan se på film eller gjøre noe annet og likevel få med meg hva som blir sagt andre steder…spesielt om det er noe som skal gjøres. Spesielt på jobb, da spretter jeg av gårde og ordner ting nesten før folk har sagt at noe skal gjøres. Kanskje det er derfor jeg er så sliten når jeg kommer hjem mange ganger… Nå skal helgen nytes, og det håper jeg du også gjør 🙂

      1. Ja, det skulle egentlig ikke komme opp bildet av en bok, det avslørte litt 🙂 Nei, mange ser nok ikke på sidetallet og ja, du bør ikke springe og oppvarte andre, du skjemmer dem bort 😀

    2. ☺️kjekk lesing. Når du har meditasjon så får eg en støyende bakgrunn som gjer at eg har problemer med og fokusere. Trur nok at du bor ved en veldig trafikkert veg,som gjer at eg ikkje klarer og fokusere. Du er nok vant med de og tenker ikkje over de

      1. Ja desverre veien er der og når fergekøen kommmer, høres det, men jeg har lært meg å ikke gripe tak i det, men bare la det være i bakgrunnen, så prøv om du kan bruke det som læring. For etterhvert som du meditererer, kan du få det til på både flyplasser, tog, osv, for du lærer deg å ikke bry deg om støyen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg