Jeg kunne sagt så mye mer

 

Jeg kunne sagt så mye mer.

I ettertid er det lett å se hva man kunne sagt og gjort.

Jeg fortalte i går om et lite oppdrag jeg fikk på flyet hjem.

I det vi skulle gå ut av flyet.

Jeg fikk et oppdrag

Vi hadde det litt travelt, for vi ikeaanalfabeter, som jeg kalte oss, hadde fått et oppdrag der også.

Og vi hadde knapt med tid for å rekke det.

Og en liten smule panikk, da vi ikke hadde peiling på hvordan vi skulle finne frem.

Heldigvis gikk vi rett på en medhjelper, som fikset det meste for oss.

Takk for god service IKEA på Ringsaker.

Men det var ikke det jeg skulle si, eller kanskje var det nettopp det.

Nemlig ha bestandig hjertet med deg i det du gjør.

Til han flykapteinen kunne jeg sagt det.

Ha hjertet med deg i alt du gjør.

Når du lukker en dør, frigir du tid og energi til å åpne nye.

Det å åpne nye dører, er utrolig herlig for kropp og sjel.

For meg, er reiser slike dører.

Man møter mennesker som berører en og varmer hjertet.

Så ikke slutt å reise, skulle jeg sagt.

Fortsett å oppdage verden.

Bruk sansene dine, spre energiene dine og gled deg over nye menneskemøter.

 

 

Nå er koffertene pakket ut.

Den første vaskemaskinen står og går.

Reisekjolen min var full av flekker.

Over hjertet mitt, var det et stort hjerte.

Kanskje vil du si det er innbilning.

Kanskje vil du si at det er bare en flekk og du ser ikke noe hjerte.

Men jeg ser og det er det som som betyr noe for meg.

For meg er det en påminnelse om at jeg må ha hjertet med meg i det jeg gjør.

Jeg har fremdeles en vei å gå der.

Det er rom for forbedring, der jeg kan legge inn litt mer godvilje.

 

Så nå er vi på plass igjen pus og jeg.

15 grader lavere temperatur, solen har gjemt seg bak skyene.

Det er hetebølge over hele Europa, sa guiden.

Da måtte jeg vise henne langtidsvarselet for Isfjorden.

Regn og regn, 10-12 grader.

Men det er dette som er hjemme.

Nå skal vi dale litt i roen her, før vi igjen pakker kofferten og drar ut på nye eventyr.

Husk dette nå.

La oss ha med oss hjertet og legge godviljen til, uansett hvor vi drar.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg