Jeg kan være flink også jeg

 

I dag er det utrolig stor Flo.

Sjelden sjøen går så høyt.

 

I går var jeg litt grinete inni meg, for jeg sliter med dietten min.

Jeg er så drittlei rettene jeg skal lage.

Nå har jeg brukt flere timer på å komponere egne retter.

Jeg har brukt

https://www.matvaretabellen.no/

og her har jeg planlagt måltidene

https://www.kostholdsplanleggeren.no/

 

Mandag:

Tirsdag:

Det er litt vanskelig å sette sammen, så det blir riktig.

Jeg har noen gr for mye protein, men det får være ok.

Jeg skal ha ca 700 kalorier så jeg måtte ha i litt olivenolje for å få nok fett.

Det er karbohydrater og protein, det lett blir for mye av.

Men nå har humøret steget og jeg er klar.

Nå har jeg to dager, så får jeg se hva jeg gjør de to siste.

Men utrolig glad jeg har kommet i gang med å komponere egne retter.

Tenk at jeg har gått fra å føle det som et håpløst prosjekt, til faktisk å finne ut av det.

Inspirert av råkostrettene jeg fikk hos Godt levert, skal jeg lage det en dag også.

Deilig å kjenne inspirasjon istedenfor irritasjon.

Nesten samme ordet, men langtfra samme følelse og betydning.

 

Så kom disse to i postkassa i dag.

I morgen må jeg starte forberedelsene til novemberstabel.

Det kribler i fingrene, med tanke på ny stabel.

Det blir mange i oktoberstabelen som må flyttes.

Får håpe det ikke blir for mye krangling.

 

Men jeg lovte å skrive om prosjektet jeg hadde her i går.

Det er jeg ganske så stolt av, skal jeg si deg, for jeg og planting, ja det hører egentlig ikke sammen.

Men meg og urter og mat-ingredienser derimot, det hører sammen.

Derfor ville jeg potte om auk-en min og så på nytt.

Egentlig ønsker jeg meg en til. 😂😂😂

Jeg sa til gubben at jeg kan jo ha den her på rommet mitt jeg.

Den kan få stå der. På hylla.

Bøkene må flytte litt på seg, men det skal jeg klare.

Men de er jo så dyre de auk-ene, så jeg må bare la det bero.…..

tror jeg.

Det brukes kokosjord.

Den er utrolig dyr hos Auk,  men svogeren kjøpte til meg på Biltema.

Og jeg byttet i fiskekaker jeg. Det var jo fint for meg, for fiskekaker har jeg sikkert nok av, til å mette hele bygda.

Jeg tror ikke ei pakke jord koster mer en  kr 30,- eller noe sånt.

Jeg brukte jord fra Auk i selve auk-en, mens jeg brukte jord fra Biltema i pottene.

Den kommer som en hard klump.

Først en liter vann som tømmes i posen og så skal man kna 5-10 minutter.

Så har jeg i 2 liter til og knar videre.

Så ble det fin jord.

Så vasket jeg auk-en og fylte den med kokosjord, kjøpt hos Auk.

 

Jeg sådde kun disse to, for jeg tenkte at nå ville jeg ha mer enn en potte og lik høyde på de.

Kun1-3 frø pr potte.

Og de er bittesmå. Disse var kjempestore, i forhold til den andre, som var bare en liten prikk.

Folk har vansker med å forstå healing og lesing av energier, osv, men tenk å forstå at en liten prikk, kan bli til en stor plante. Så mye informasjon lagret i ett lite frø. Det er uforståelig det.

Men nå har jeg sådd crispisalat og pak choi. Og gleder meg til å følge med.

Her er de jeg har flyttet.

Jeg delte basilikumen i tre potter, en bladpersille og en sitronmelisse.

Så får vi se om de trives med mindre lys.

Og jeg må huske å vanne.

Det er jo det som er utfordringen.

Jeg må få tak i selvvanningspotter, men har ikke fått vært på bytur enda.

Så jeg var kjempekry, når jeg hadde fått gjort dette i går.

Og bokomtale ble det.

Thomas Korsgaard, Hvis det skulle komme et menneske

 

 

Nå skal jeg skrive omtale av denne.

Lese ut de siste sidene her.

Og begynne på denne.

 

Og når jeg da også har fått kommet i gang med å lage menyer.

Og jeg har skiftet på sengene.

Herrefred hvor fornøyd jeg er.

Kanskje skal jeg hente roboten så den får snuse i seg støvet som fyker rundt meg også.

Da blir det en bra dag.

I dag

 

 

 

 

2 kommentarer

      1. Jeg er ikke noe god på planter sp har bare noen busker ute, men hvem vet, kanskje det blir etterhvert. Men orker ikke luke 😂😂 og ja, håper egne retter blir bedre. Ihvertfall mer å variere med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg