Jeg jubler over det normale

Jeg jubler over det normale

Jeg lukker øynene og hører fuglene ute

Jeg hører biler suse forbi

Store trailere med varer vi har behov for

Til overfloden vi lever i

Folk i farta, på vei til jobb

 

Jeg jubler over lyset som skinner i taket over meg

Over bøkene som venter på å bli lest

Plinget fra messenger som sier at noen vil snakke med meg

Takknemlige tanker sendes til familie og venner

Alt det normale vi så lett glemmer

Vi tar det som en selvfølge

 

Jeg jubler over huset jeg bor i

Naturen som er så vakker

Hjemmebakt brød med godt pålegg og kald melk

Favorittprogrammet på TV

Potetgull og dip

Nytraktet kaffe og en sjokoladebit

 

Jeg jubler for det normale

Hver eneste dag får jeg blanke ark

Jeg fryder meg over fargestiftene jeg har

Med dem kan jeg skape dagen god

Jeg jubler for tankekraften

At jeg evner å bruke den riktig

Jeg jubler for nok en normal dag

I dag

 

 

5 kommentarer
    1. Så sant! Verden er full av helt vanlige lyder, lukter og opplevelser. Dem må vi nyte. Og etter hvert blir hele hverdagen forhåpentligvis også helt normal igjen. Og noen gode vaner håper jeg også vi tar med oss- som god håndhygiene. Det har alle godt av å huske på. Fint skrevet innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg