Jeg har et kredittkort jeg kan bruke så mye jeg vil Det er ingen øvre grense 

Jeg har et kredittkort jeg kan bruke så mye jeg vil

Det er ingen øvre grense

Det står ikke noe beløp noe sted

Men når du bruker det, må du jo betale tilbake

Dette er ikke et kort alle får

Det blir kun utdelt til noen utvalgte

Rentene er høye

De bruker å være det når du ikke betaler det du har brukt på forskudd

Når du bruker av det du ikke har

Du må betale tilbake mye mer enn det du tar ut

Til slutt kommer du på etterskudd

Du betaler og betaler men du når aldri å betale mer enn renter

Noen ganger får du ikke betalt de heller

Du kommer mer og mer på etterskudd

 

Det er ikke så enkelt når man ikke vet hvor mye man kan svi av

Man vet at hvis man bruker, ja da må man betale for det

Man må betale de skyhøye rentene

Men ingen sted står det med små skrift hvor mye

Noen ganger betaler man dyrt selv om man har brukt veldig lite

Ja det føles som om man nesten ikke har dratt kortet

Andre ganger drar man kort både her og der og får til og med betalt litt avdrag

Eller det er egentlig bare noe man tror

For plutselig smeller det

Kredittselskapet stopper plutselig all kreditt

Kortet ditt blir avvist

Det er ikke mer å hente

Kortet heter kronisk utmattelse

Det er ikke et kort du ønsker å ha

Men har du først åpnet konto, har du det for livstid

Så pass deg så du ikke får et du også

I dag

Ps. Tusen takk til min venn som ga meg sammenligningen mellom utmattelse og et kredittkort, der du bruker energi du ikke har og må svi for det i etterkant.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg