Jeg greide det jeg håpte på.

 

 

 

Hurra, da er det gjort.

Jeg har stekt flatbrød.

Ingen av de ble hele og jeg vet ikke om de er de beste jeg har lagd, men flatbrød er det.

Nå ligger fenalåret klart i kjøleskapet og venter.

Lille julaften har vi mer tradisjon enn julaften.

Først lutefisk til middag og til kvelds fenalår, nystekte brød og flatbrød.

Før pyntet vi alltid på lille julaften, og koste oss med fenalår når alt var ferdig.

Nå pyntet vi forrige helg når vi hadde julebord her.

Og vi dropper juletre.

 

 

Så ringte en liten venn og ville ha skyss.

Han skulle besøke en kompis.

Da dro vi og handlet, for da kan jeg få være i ro i morgen.

Tror jeg har husket det aller meste.

 

 

Litt mer også.

Skal ha svineribbe 1. juledag og så bacalao dagen etter.

3. dag skal vi på osteparty.

Jeg har sikkert glemt noe.

Prøver å handle inn det meste for å slippe på butikken.

Men en liten tur blir det nok.

 

 

Det ble lite lesing i dag, men litt.

Jeg prøver å lese hver dag, men det blir mindre enn jeg tror.

Nå leser jeg disse på dagtid.

Jeg liker ofte å lese flere på samme tid.

Stranger sin, vil jeg gjerne ha i små porsjoner for det er krig.

Det er det i Skyggekongen også, så jeg porsjonerer.

 

 

Denne leser jeg på senga.

Den er utfordrende å lese,  for fortelleren ser for seg minner fra fortiden, og også minner han bare innbiller seg, som at Beatles sitter på bussen sammen med han.

Men jeg koser meg og vet at Stefansson bruker å nøste alt fint sammen.

 

Litt alvorlig er jeg, for kroppen spiller ikke på lag.

Selv om jeg er vant til det, er det slitsomt.

Heldigvis skal vi ha rolige dager.

Og vi har det godt.

I dag

1 kommentar
    1. Så dyktig du er,her er det mye god hjemmelagd mat. I år har bakt på Rema,helsa tillater ikke så mye. God Jul ønskes deg og din famile. Juleklem fra Ragnhild

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg