Jeg får det ikke til jeg heller

Jeg får det ikke til jeg heller.

Nå vet jeg ikke om det er til trøst eller gjør det mer motløs.

Jeg snakker jo i bloggen om alt som er bra for oss.

Tankens kraft må brukes riktig.

Vi må være trygg på at vi er bra nok.

Ikke la andre trekke oss ned.

Ikke bli motløse over det vi ikke får til.

Ikke ha dårlig samvittighet for det er bortkastet.

Nyte øyeblikkene, være i nuet.

Ja dere som følger meg har vel lest disse innleggene.

 

Tro bare ikke at jeg får det til selv.

Jo da noen ganger er jeg flink, veldig flink.

Og det skal sies at i forhold til for noen år siden, ja da er det stooooooooor forskjell.

Jeg er mye flinkere.

Jeg skriver ikke innleggene kun for lesere, jeg skriver dem også til min egen hjerne.

Jeg øver og øver og blir flinkere.

Men noen ganger faller jeg pladask i gjørma.

 

Forvent ikke at du skal mestre alt.

Vi har våre ups and downs.

Ingen klarer alt helt topp hele tiden.

Det viktigste for meg er at jeg kjenner hvor mye bedre jeg har det nå, enn før jeg begynte å trene.

Mental trening.

Akkurat som idrettsutøverne.

Vi skal ikke vinne mesterskap, men vi skal skape livet vårt så godt som mulig.

Med alle mulighetene vi har og med begrensningene.

Vi tryner og vi reiser oss igjen, gang på gang.

Tell det du mestrer, ikke de gangene du ikke får til.

Mestret du alt hele tiden, ville alt mistet sin verdi.

Hvem er vel lykkelig hvis de aldri har opplevd å slite litt.

Det hører bare til.

 

Så når du leser mine innlegg, tenk aldri at jeg er flinkere enn deg.

Vi er akkurat i samme båt.

Vi ror og ror.

Noen ganger er havet stille og fint.

Andre ganger er det storm.

Noen dager er ren nytelse, andre er mørke og tunge.

Noen ganger nyter vi i nuet, andre ganger bekymrer vi oss for det som kanskje ikke kommer.

Vi gjør så godt vi kan og noen ganger gjør vi ikke det en gang.

Men er vi flink til å trene, blir vi flinkere.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg