Jeg er sta og egen

 

 

Jeg er sta og egen

Jeg er forbannet sta og egen

Til tider

Når jeg vil det

Jeg vil nemlig være meg

 

Jeg er født med denne drivkraften, det å vite hva jeg vil

I flere år prøvde jeg å tekkes andre

Jeg prøvde å legge bort hvem jeg er

Jeg gjemte det i mørket inni meg og strevde med å ikke skulle slippe det frem

Skal tro hvorfor jeg gjorde det

Trodde jeg at du likte meg bedre hvis jeg var en annen

Gang på gang gikk jeg på trynet

Hver gang var jeg skuffet over meg selv, følte meg mislykket

Jeg fikk ikke til å tekkes deg, det ble feil hver gang

Jeg gråt bøtter av tårer hver gang jeg ikke fikk til å kue min stahet

Hver gang jeg ikke fikk til å gå imot mitt hjertes røst, min egen visdom

Min sjels visdom prøvde gang på gang å komme ut

 

Etter at jeg bestemte meg for at jeg skulle være meg, da ble alt så mye lettere

Ja, jeg er sta og egen

Det er viktig for meg å stå i min egen kraft

Hvorfor skal jeg si ja når hjertet mitt roper nei

Det er viktig for meg å ta mine standpunkt

Det er viktig for meg å få være meg

Ja, jeg er ikke like enkel og medgjørlig som mange andre

Jeg er meg

 

Jeg er sta og egen

Jeg følger hjertets røst

Det betyr ikke at jeg er vanskelig

Jeg lar nemlig deg få være sta og egen også

Vi kan være to

Det er helt i orden for meg

Du er jo du

Jeg følger mitt hjertes røst, det er min drivkraft

Den er veldig viktig for meg

Det er faktisk  for meg det viktigste i verden når det gjelder meg selv

Hvis du ikke forstår at jeg nekter å gjøre mot mitt hjertes ønsker, da står jeg heller alene

Jeg står faktisk fjellstøtt alene

 

Det er når det er mine valg jeg er sta og egen

Ikke dine

Det er mine valg jeg bestemmer over

Det er min drivkraft som presser meg fremover

Når du blir like sta og egen som meg,da går vi godt sammen

Da respekterer vi hverandres ønsker og meninger

Da er vi ett i energiene

Da vet vi at vi går hver vår vei, men likevel sammen

Vi hjelper hverandre frem

Trodde du at jeg var så sta og egen at jeg ikke hørte på andre

Det er nok de som vil påstå det og, men det er ikke tilfelle, de som tror det kjenner meg ikke godt nok

Jeg hører gjerne på andre, og ofte forandrer jeg mening, jeg lærer av andre mennesker

Jeg elsker menneskemøter, der vi snakker fra sjelen, der vi deler erfaringer og tro og meninger

Men

Ja, jeg sier men

Jeg endrer ikke mening fordi noen sier at det skal jeg

Jeg endrer mening når hjertet mitt sier det er riktig

Jeg lar meg ikke presse hvis det føles feil

Skjønner du forskjellen

Vær deg selv

Stå i din egen kraft

Sett dine egne grenser

Ha mot til å gå din egen vei

Lytt til stemmen inni deg

I dag

2 kommentarer
    1. Godt å være litt sta og egen. Hvis man ER det i seg selv, så er det bare å stå på, å være det fullt ut 🙂 Hvem er det som har tegnet? 🙂

      1. Ja nå fikk jeg bruk for staheten. Når jeg fikk ny pc hadde jeg visst ikke overført julebildene mine så de er litt her og litt der og vanskelig er det å lete. Lillasjel på ipad er jo også blitt håpløs. Og at dette var uten navn, hadde jeg ikke sett og forstår ikke når det skulle skjedd heller. Men nå har jeg gått gjennom hele tidslinjen til Lillasjel på pcen og tror jeg har fått samlet opp alle julebildene igjen og fått lagt de i en mappe. Så takk nå hjalp du meg. Og nå skal dette bildet byttes i ett med navn for jeg har jo alltid navn på bildene mine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg