Jeg ble litt bekymret i dag

 


Jeg ble litt bekymret i dag.

Jeg fant nemlig barnåler i kjellertrappen.

Ja inne altså.

Hadde det vært ute, ville det ikke gått så hardt innpå meg.

Mem inne, ja, det var bekymringsverdig.

For hva kan vel årsaken være?

 

Det er en trapp av heltre.

Litt usikker på om det er furu eller gran.

Men det var nåler av furu.

Jeg grublet derfor litt på om den hadde begynt å vokse.

Ja trappen altså.

Nye greiner med barnåler.

Ja for den skulle nok vært lakket om igjen.

Den er litt slitt den lakken.

Ja den er på enkelte steder helt forsvunnet.

Men er det nok til at det lages nye barnåler skal tro.

Vi vet jo at det vokser trær på hodet til et troll, så kanskje kan det også det i trappen.

Nå har jeg hørt at jeg kan også være mer som en heks, så kanskje det er slik det henger sammen.

Nei det høres litt søkt ut det.

Jeg skrinla ganske raskt den tanken.

Nå er du helt ute på jordet frue, sa jeg til meg selv.

Og denne gangen hørte jeg faktisk etter.

Men hvor kommer da barnålene fra?

 

Fra veden kanskje?

Vi bærer jo opp ved fra kjelleren.

Men det er vel ikke furu?

Nei, det er vel mest bjørk og or og selje.

Ikke trær med barnåler?

Da skulle det vel vært visne blader og det fant jeg ikke.

Hmmm, ja dette var mer som et mysterium.

 

Når jeg tenker meg godt om, så erindrer jeg noe om en furu jeg så på stua.

En jeg hadde betalt flere hundre kroner for.

Jeg fylte på med juggel og lys og krimskrams.

Der stod den i tre uker.

Svært iøynefallende i stua stod den.

Det husker jeg godt.

Kan den furua ha satt avleggere i trappen?

Er det et forsøk fra gubben på å avle frem egne tre?

Men da ville vel han sagt noe?

Ja det kan vel være likedan på samme måten som når han sier han hører det han vil høre.

For så å spørre om det jeg akkurat har fortalt.

Nei, han er ikke glad i hagearbeid så det kan ikke være årsaken bak.

Etter å blitt jagd ut i hagen for å luke og plukke visne blomster både titt og ofte i barndommen, har han en aversjon mot dyrking.

Den gangen jeg var på rehabilitering i fire uker, var alle blomstene mine visnet når jeg kom hjem.

Vanning av blomster er ikke et tema som dukker opp i hans hjerne.

Hmmm, litt av et mysterie dette

Ja for det kan vel aldri være manglende renhold.

Vi skriver visst april nå.

Det påstår ihvertfall kalenderen, nesten midt i april faktisk.

Nei, dette må jeg gruble litt mer på.

Det dumme er at bevisene ble borte når jeg vasket trappen.

I dag

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg