Ja, sånn er det faktisk

 

Ja, sånn er det faktisk.

Hva da, spør du.

Ja, hva gjør du på hele dagene?

Du kan ikke bare ligge på sofaen skjønner du.

Hvor mange ganger tror du en som er ufrivillig hjemmeværende, får den kommentaren?

Stort sett, bryr det meg ikke lenger.

 

Når man er hjemme hele dagen, må man gjøre sitt beste for å skape hver dag best mulig.

Uansett hva som feiler en.

Jeg er en av de heldige, som har en kropp som kan brukes.

I perioder, i små porsjoner, i andre perioder kan jeg få til mye.

Sommer og varmegrader er bedre for kroppen min, enn kulde.

Derfor er turene mine til varmere strøk, svært viktig for meg.

Da føler jeg meg mer levende, mer meg selv.

 

Slik var dagen i går

En dag som denne

Og denne blir litt lik gårsdagen.

Formen er bedre enn i går.

Derfor tok jeg meg på tak og fikk endelig bakt knekkebrød igjen.

 

 

For noen år siden, begynte stemmen inni meg å si, les.

Les, les, les

Det er det samme hva du leser, men les.

Siden jeg allerede hadde blogg, begynte jeg som bokblogger.

Kontakten med forlag, forfattere og lesere,  gir meg jobbfølelse, i tillegg til arbeid for hjernen.

Det er viktig medisin.

Ingen pålegger meg å lese noe, utenom meg selv.

Lesingen hjelper meg også til å se bilder i hodet.

Det har jeg nytte av når jeg driver med healing og mediumskap.

For ikke å snakke om det å orientere seg i hva som blir gitt ut, forfatternavn og boktitler.

Hjernemat for en som ellers er lite aktiv.

 

 

I dag står omtale av Carl Frode Tiller, Flukt, på programmet.

Jeg skal også jobbe mer på presentasjonen av marslesestabelen.

I tillegg har jeg lagt frem tre tynne bøker, jeg tenker å lese.

Det dere ser her på bordet, er det som er igjen av februarstabelen.

Lesestabel februar 2022, tema Norske forfattere

Det har vært en fantastisk  lesemåned, veldig mange fine leseopplevelser

På senga leser jeg Cecilie Enger, Det hvite kartet.

 

 

Så har vi noen i husstanden som er latere enn meg.

Hun gjør det samme, som hun  gjorde i går.

Ligger og dormer på puta si på badet.

Sånn har vi to det.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg