Ja, jeg er nok litt tuslete

 

 

Se, nå forsvinner snøen.

Isen på fjorden holder på å løse seg opp.

Jeg er tuslete når det gjelder å kjøre bil på vinteren.

Nå måtte jeg imidlertid ut for jeg skulle ta blodprøver.

Det var bare, fine veier og jeg var så fornøyd.

I fjor hadde jeg jo min egen arbeidstrening.

Jeg lagde meg oppgaver som gjorde at jeg måtte ut med bil, for jeg hadde kjørt altfor lite de siste årene.

Og det var mye lettere å ta bilen nå.

 

 

Jeg dro med gondolen alene på tur og hentet meg Toogoodtogo pakker, bare for å komme meg ut.

For kroppen min er mye bedre, tross i at jeg blir slått tilbake innimellom.

Jeg er lettere på foten rett og slett.

Den seige sirupen er borte.

Nå må jeg bare tappe bort litt jern, så går jeg våren lyst i møte.

 

 

Målet er å fortsette aktiviteter.

Og et annet mål dette året, er definitivt mer bevegelse.

Komme i gang med mer fysisk aktivitet, særlig turer i skog og mark.

I tillegg skal jeg gjennomføre flere 5 dagers fasteimiterende dietter.

Jeg skal i gang igjen neste uke.

Det bør gå fire uker mellom, men når jeg egentlig hadde planlagt, ja da gjorde jeg noe impulsivt igjen, så den uken blir jeg på tur.

 

Det kan jeg fortelle mer om en annen dag.

Det er ikke så enkelt å finne på noe nytt og spennende å skrive om hver dag.

Og neste uke, når jeg skal på diett, ja da blir det litt kjedelig igjen, så da kan jeg fortelle.

Men nå har jeg pakket koffert.

I morgen er det tur til Geiranger sammen med jobben til gubben.

Før vi drar skal jeg på legesenteret og få tappet litt blod og kvittet meg med litt jern.

Og så skal jeg handle så jeg er klar for diett.

Denne uken skal jeg følge Den grønne planen, en meny med både tomatsuppe, blomkål og linsesuppe.

Og smoothie med bærblanding.

Jeg tror det er en meny som vil passe meg.

Jeg synes at supper gir mer metthetsfølelse.

I og med at det tilsettes vann, fyller det jo mer opp magen.

Denne gangen blir det diett over 4,5 dag, for gubben kommer hjem fredag og da vil jeg spise middag sammen med han.

Men jeg skal pønske ut noe lett og kutte ut ett eller to av de fire måltidene, for å kompensere.

Dette blir bra tenker jeg.

 

 

Jeg fryder meg over at det går mot vår igjen.

Og tenk, at dette er den siste vinteren jeg er hjemme alene.

Fra desember neste år, blir gubben også hjemme.

Før ungene flyttet ut, tenkte jeg huttetu hvordan skal dette gå, bare oss to.

Men det gikk kjempefint.

Vi opplevde en ny frihet, vi ikke har hatt på mange år.

Bedre økonomi, vi kan reise mer og vi koser oss veldig når vi er på tur.

Vi er utrolig samstemte og nyter tilværelsen.

Så vi vil nok takle neste fase også, det er jeg sikker på.

Men det er litt skummelt også, at vi drar oss til når det gjelder alder.

Huttetu.

Men vi må kose oss så godt vi kan og det er vi gode på.

I dag

 

7 kommentarer

Siste innlegg