Ja, jeg blander meg inn i andres liv, også. Det kan føre til mye rart.

 

Ja, jeg blander meg inn i andres liv, også.

Det kan føre til mye rart.

Jeg har jo sagt at jeg er nå en gang slikt skapt, at jeg sier og gjør mye rart.

Det dukker opp i hodet mitt og jeg bare gjør det.

Blander meg inn i andres liv.

Men jeg bare sier ting da, de bestemmer selv.

Og jeg aner jo aldri hva det fører til.

Men det har ført til mye overaskende.

 

I bloggen i går, nevnte jeg Kjersti, som har blogg og insta  Minmatgaleverden

Ja og nei og ja og jo, litt

#minmatgaleverden

https://www.minmatgaleverden.no/

Jeg begynte opprinnelig å følge Kjersti, fordi jeg trodde hun var her fra området. Det gikk lenge før jeg fant ut at hun var fra Bergen.

Så tipset jeg henne om at de søkte etter deltagere til Kakekrigen. Hun meldte seg på og ble topp 3. Hun lagde til og med Kake med sjel, som takk til Lillasjel.

Jeg er også litt Kirsten giftekniv uten å ane det.

Når jeg er i England på kurs på Arthur Findlay, sitter vi ved samme bord hele uken. Vi møtte en hyggelig dame til lunsj i byen, før kurset startet. Var jo moro å tilfeldigvis treffe en som også skulle på samme kurs. Hun ba om at hun måtte få sitte sammen med oss og jeg fant bord og tok av plass. Der satt to engelske menn og hun bor sammen med han nå i England.

Og så var vi på cruise i Middelhavet, sammen med sønnen. Jeg så et par med en datter som så ut til å være på samme alder. Jeg tok kontakt og vi hang sammen hele cruiset og har vært venner siden. Merkelig nok er også de Bergensere. Nesten alle involverte i dette blogginnlegget er bergensere, noe så snålt. Men nok om det. Jeg fant et cruise jeg syntes passet oss og vi dro sammen med de året etter. Der traff datteren en ung mann, som hun nå er gift med og de har to barn.

Når vi snakker om bergensere, litt på kanten av temaet, møtte vi tre andre par fra Bergen på cruise et år. Vi dro også på cruise igjen sammen. Så bestilte jeg enda et cruise og spurte om de ville være med og da hadde de “tilfeldigvis” allerede bestilt på samme cruise, samme dato.

Så kommer den nyeste historien om enda en blogger. Randi fra Morsmiddag.

https://morsmiddag.blogg.no/

Randi og jeg møttes også først på Facebook. Så var vi en uke sammen på kurs og ble da godt kjent. På vår Norgesferie i 2020, møttes vi i ……..Bergen, ja hun måtte jo være bergenser hun også. Og vi møtte henne igjen nå sist høst. Da vartet hun opp med lunsj til oss når vi kjørte fra Haugesund til Bergen og vi spiste lunsj på restaurant sammen dagen etter.

Hun hadde egentlig sluttet å blogge, for hun var lei. Jeg fortalte henne at selv om hun hadde sluttet, lå bloggen hennes stort sett høyere oppe på statistikken enn meg, hver dag. Så du må bare begynne på blogge igjen, sa jeg. Og det gjorde hun. Nå ligger hun på topp 20 hver dag. (Jeg er litt misunnelig også,hihi,for der vil jeg være også) .
Nå har hun vært på Gran Canaria og stor var overraskelsen når gubben i går kveld fant artikkel i Dagbladet med Randi. Og med link til bloggen, så i dag fant jeg henne på andre plass.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ikke-slutte-a-leve/75132624?fbclid=IwAR0A22dT5_j5NblRT1azMVn6g_759fjefKhBpVUurxjPkJcOTotuaPa_L9g

 

Moralen i historien;

Når du er deg selv og gjør det du føler for, uten filter av noe slag, da skjer “tilfeldighetene”.

Selvfølgelig må de være av det gode slaget. Vi må gjøre det fra et hjerte som vil alle vel.

Kjærligheten inni oss svinger nemlig på en høy frekvens og har en sterk tiltrekningskraft.

Høres teit ut, synes du kanskje, men prøv å leve etter det selv og se hva som skjer deg fremover.

Selv synes jeg det rett og slett er helt fantastisk og hver historie varmer mitt hjerte.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg