Ja, hva er vel det beste ved å være ute å reise?

 

Lugar 7310, Celebrity Silhouette.

14 dager i Karibien.

Nå er eventyret over.

 

 

3 uker på farten.

Vi startet reisen med et eksklusivt møte med forfatteren Heather Morris, hos Aschehoug.

Heather Morris kommer til Oslo, og du og jeg er invitert til å møte henne

Vi besøkte venner og barnebarn, før vi dro til Miami.

 

Sånn var utsikten når vi våknet i går.

Nå skal frokostutsikten byttes ut.

 

Ja ønsker ikke denne utsikten hver dag. Utsikten mot fjord og fjell er nok bedre, men trist at solen nå gjemmer seg igjen noen måneder.

Men nå er det bare en måned igjen, så vil dagene bli lengre igjen.

 

 

 

Farvel Miami, nå er det Isfjorden som venter.

En lang reise ble det.

Vi måtte vente noen timer på flyplassen.

 

Heldigvis stilte vi oss tidlig opp, vi var nummer to.

Nå er ikke jeg noe god på å stå, men jeg har jo alltid flaks, for innenfor køen, stod en varetralle.

Der kan jeg sitte, sa jeg til gubben.

Han er jo ikke alltid enig i alle mine innfall og sa at det kunne jeg helt sikkert ikke.

Men hørte jeg på han? Bruker jeg det? Nei, jeg gjør jo det som faller meg inn.

Der satt jeg og der fikk jeg sitte. Ingen jagde meg.

Tjeneren stod tålmodig og ventet.

Innsjekk og sikkerhetskontroll gikk på gå minutter. Heldig igjen.

Fly via Frankfurt til Oslo, gikk som planlagt.

Koffertene var kommet før vi var ferdig på taxfree.

Dalen parkering hentet oss og vi er på vei hjem.

Nå blir der burger på Lillehammer.

 

 

 

Og så skal vi hjem og møte den nye prinsessa i familien.

Er sikkert en på fire foter som venter også.

Det beste med å reise bort, er vel å komme hjem igjen.

Er det vel ikke sånn?

Jo det er det.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg