Inne i teltet mitt

 

Det har vært nydelig vær etter at vi kom hjem fra tur.

Vi har tatt med bøker og elektroniske dubbedingser ut på balkongen.

Utenom nødvendige turer inn for påfyll og uttømming, har vi feriert her ute til mørket har jagd oss inn.

Utsikten er upåklagelig.

Pus er også på plass og vi koser oss.

Jeg funderer på hva som er dagens tanketema.

Jeg ber om å få noen ord mens brød står til heving.

Vi venter nemlig barnebarnbesøk i dag.

 

 

Kjære deg lille venn

Pass deg nå så du ikke igjen tar på deg skyld

Du har vel lært at du ikke skal ha skyldfølelse for det andre føler

Du tar ansvar for deg selv og det må også de gjøre

Len deg litt tilbake der du sitter

Trekk pusten dypt og pust ut noen ganger

 

Når det gjelder følelser, er de vårt eget ansvar

Vi lar oss trigge av ulike situasjoner

Hver og en reagerer ulikt

Derfor kan vi også lett misforstå hverandre

Gå inn i deg selv noen minutter

Tenk på ordene indre fred

Kjenn skuldrene senkes

Vær deg selv du fullt ut

Vær deg selv

 

 

Vi har det godt her både vi og pusen.

Takknemlig, føler meg privilegert.

Bøkene gir meg også stor glede.

Akkurat nå leser jeg Sommerfuglrommet, Lucinda Rileys nyeste.

Fryder meg over at også den andre halvparten av husstanden har oppdaget hvor fint det er å sitte ute her og lese.

Livet er godt.

I dag

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så flott utsikt du har og ingenting er bedre enn å sitte i roen og pusle med sitt 🙂 De brødene blir sikkert himmelsk gode. Kos deg med barnebarn <3 god klæm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg