Ingenting kommer av seg selv

Her er det fortsatt ut på tur dager.

I dag var unnskyldningen lørdags-vg og jeg hadde et Flax-lodd som skulle byttes i nye.

 

Vi kjørte om sentrum i Isfjorden i dag,  så det kunne bli noen andre bilder.

 

Det er jo som om vi bor i et vakkert postkort.

Mens vi likevel var ute og kjørte, ringte jeg ei venninne og lurte på om det var kaffe å få.

Man kan nemlig ikke sitte hjemme og tanke at man aldri er på besøk eller får besøk, hvis man ikke drar seg ut.

Hun bor litt høyere oppe i bygda enn vi gjør og utsikten er jo fantastisk.

 

Her blir man møtt velkommen

 

Med noen bedårende bedende øyne

 

Vi møtte så mange gamle kjente i dag når vi var innom butikken. En jeg gikk på skole sammen med og ikke greide å kjenne igjen. Og venner vi var mye sammen med for noen år siden. Koselig.

Da snakket vi oss bort og det var lurt for da ble det bakt kake mens de ventet på oss.

EPLEPAI MED VANILJEKREM-SUPERENKEL

 

Og det var nesten mørkt når vi kjørte hjem igjen.

 

Vanligvis har man vel med seg gave til vertinnen men jeg fikk gave å ta med hjem jeg. Heldig jeg.

Hvitløk, chilimarmelade, tørket chili og druegele. Luksus.

 

 

Enkel middag. Grønnsaker i form med fetaost, ca 25 min 180 grader

Jeg stekte et par lammekoteletter til.  Lam og tomater og fetaost er jo bare nydelig.

Og litt chili, hvitløk, persille, rødløk og paprika.

Fetaosten gikk ut på dato 15. desember, var akkurat like fin.

Jeg drakk av denne til frokost, dato 4.01, akkurat like god.

Det er den 14. januar.

I dag.

6 kommentarer
    1. Nydelige bilder, som godt kunne ha vært postkort 😀 Ser det var en litt skeptisk pus og en nysgjerring hund som møtte deg. Så snilt å sende med dere gaver hjem. Besøket ble sikkert satt stor pris på 🙂

    2. Så vakker natur! Må jo bare ta bilder av noe sånt, da!
      Ellers synes jeg det er flott at du går på besøk uten å være bedt. Folk gjør jo ikke det lenger i dag, men det er jo så koselig å få besøk! 😀

    3. Så vakker natur! Må jo bare ta bilder av noe sånt, da!
      Ellers synes jeg det er flott at du går på besøk uten å være bedt. Folk gjør jo ikke det lenger i dag, men det er jo så koselig å få besøk! 😀

      1. Ringer bare først for å høre om de er hjemme. Vi har flere vi omgås som kommer innom eller vi drar til de. Som regel en kopp kaffe, vi bruker sjelden servering. Det er så mange som klager på at de ikke har besøk men hvis alle velger å aldri dra på besøk selv, så blir det jo slutt. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg