Ikke alt går som planlagt

Strålende fornøyd med julaften jeg.

Tenåringen vår mobber meg med at jeg aldri greier å se inn i kameraet når jeg tar selfie.

Jeg knipser og knipser og det blir alltid på skeiva.

Når han kommer skal han få vise meg hvor linsa er 😜

 

Føler meg takknemlig og privilegert.

Lille tuppa vår var ikke form og de vi skulle være hos, var også syke, så da måtte vi omrokkere litt.

Da feiret vi sammen med sønnen og familien.

Lille tuppa sov mye, med feber, men hun åpnet pakkene sine.

Og hun fikk i seg både mat og drikke heldigvis.

 

 

Ute ulte skjella som den ofte gjør på Åndalsnes.

Den vinden har vi ikke i Isfjorden.

Den fineste julegaven i år, ble noe jeg hadde ønsket meg.

Og lettrørt som jeg er, rant jo tårene.

Et kalender med bilder av hele familien.

Fra ulike situasjoner året igjennom.

Vi var jo også på ferie til Danmark sammen.

Kjempekoselig å ha hengende oppe hele året.

 

 

Spiselige gaver er fint og hjemmelagde gaver fra barnebarna er jo bare topp.

En fin overraskende gave var kamera til å montere på ringeklokka.

Genialt. Ved hjelp av Wifi, ser vi hvem som ringer på.

Og kan kommunisere via telefonen tror jeg.

Gubben kan studere nærmere, det blir morsom oppgave for han.

 

 

Og en hyggelig hilsen fra en Lillasjelfølger. Denne vil bli flittig brukt.

 

Tuttapus hadde investert i vifte å ha på ovnen.

I den pakka lå overaskelsen min til gubben.

Ved hjelp fra venner hadde jeg fått kjøpt billetter til Formel 1 løp i Budapest.

I juli drar vi derfor dit.

Våre venner har hus der og vi får bo hos dem.

Det gleder vi oss til.

Flaxlodd fikk jeg fra gubben, så kanskje er jeg millionær også.

 

Vi dro ganske tidlig hjem, for kroppen min er fortsatt ikke helt i slag.

Når man er sliten, er det deilig å krølle seg ned i godstolen og se film.

Denne svenske julefilmen var fornøyelig, synes vi.

 

 

Tutta tester ut om det blir varmere med vifte.

Posen er aske som er tatt ut av ovnen.

 

 

I går gikk vi til dekket bord og det er jo nydelig.

Nå planlegges romjula.

Klippfisk i vann.

Det blir bacalao i morgen.

Ribba ble saltet og pepret på fredag.

Den skal i ovnen i dag.

Det blir rolige dager her i romjula.

Gubben sitter og leser på stua og jeg sitter her på bokrommet mitt.

I dag kommer kanskje middagsgjester, hvis ikke lille vennen er for syk.

3. dag skal vi på osteparty.

Så blir det kanskje en familiemiddag til.

Det er det eneste som står på programmet her og jeg liker godt at det er rolig og fredelig.

Opplading til lang, opplevelsesrik reise.

Stor glede

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg