Ikke alle kan forstå

 

Ikke alle kan forstå.

Noe er det bare en som er bokelsker selv, som kan forstå.

Jeg skal til Trondheim i morgen på høstmøte hos Cappelen Damm.

Møtet får jeg bli med på, fordi jeg er en ganske så aktiv bokblogger.

Men jeg må betale selv for reise og opphold.

 

Hvem bruker over 3000 kr, en sydentur, for å reise på et bokmøte.

Ja, vi får bøker på møtet, men de ville jeg fått uansett.

Helt hjem i postkassa, fritt levert.

Så jeg slipper å kjøpe de, istedetfor  betaler jeg for å høre om de.

Jeg kan bla helt gratis i høstkatalogene slik alle andre kan.

Helt gratis.

 

Ja, jeg er litt gal.

Og jeg er takknemlig for at jeg har mulighet til å kunne gjøre dette.

Det gir nemlig jobb-følelse og for en som er satt utenfor arbislivet, grunnet helseutfordringer, er den følelsen viktig.

Jeg har pakket koffert, nesten tom koffert, håper den er full hjem igjen.

Men så kommer det vanskelige som kun en bokelsker kan forstå.

 

 

Hvilken bok skal få være med på reisen?

Jeg har plukket frem den ene etter den andre.

Hørte jeg noen si, det er vel bare å ta en?

Haha

Den må være passe tykk.

Den må være lett å lese.

Jeg greier ikke å konsentrere meg så mye når det er masse folk rundt meg.

Den skal ikke være for vond.

Å nei, det er ikke bare å ta en.

Fem bøker har heg plukket frem.

Jeg har holdt i de og lest litt fra den første siden.

Finne den riktige følelsen.

 

 

Jeg har lest alle av Nadia Hashimi, alle like bra.

Men så vet jeg at den kan kanskje også være litt gripende.

 

 

 

Valget falt på denne…….foreløpig.

Hvis jeg plutselig ikke ombestemmer meg.

Litt store bokstaver, sånn passe feelgood, litt tykk, tror den vil passe.

Vanskelige valg ja.

Slik er det å være bokidiot

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg