I dag tok jeg en for meg viktig avgjørelse

I dag tok jeg en for meg viktig avgjørelse.

Dette har vært en annerledes tid for oss alle.

Min mor sa bestandig at jeg ikke måtte glede meg fordi da ble skuffelsen så stor hvis det ikke ble noe av.

Jeg sier at der mor, tok du fullstendig feil.

Dere som følger meg vet at jeg elsker reiser og jeg elsker bøker.

De to tingene gir meg stor glede i hverdagen

Hele året igjennom

Hver eneste dag

 

Når nå reisene mine ble avlyst ble jeg selvfølgelig skuffet.

Det er naturlig men….

Det som er enda mer skuffende og veldig trist er at jeg mistet gleden av å glede meg.

Jeg elsker jo dette med å ha noe å glede meg til.

Nå var ikke det noe vits liksom, for det blir sikkert ikke noe av.

England i mai, Middelhavet juli, England september er borte.

Men hva hvis jeg hadde gledet meg likevel

Hva hvis jeg evnet å fryde meg over de reisene jeg hadde planlagt selv om de kanskje ikke ble noe av.

Jeg vet at jeg er privilegert som har muligheten til å reise.

Bare det er noe å glede seg over.

 

Det å finne noe å glede seg til, er nemlig god medisin.

Jeg er ikke så flink til å ta dag for dag uten å ha noe å se frem til.

Det må ikke være de store tingene.

Men ett eller annet som man liker og er glad for.

Det er vel derfor folk bruker julen.

De pynter og ordner og gleder seg til jul.

For meg har ikke julen så stor betydning lenger.

Den har falmet ved bruk for meg, har ikke stor nok drivkraft.

Ikke slik som bøker og reiser har.

 

 

Derfor har jeg bestemt meg.

Vi bestilte tur til Gran Canaria for noen uker siden.

Men så ligger dette i hodet, hvis det blir, hvis det blir.

Er det vits i å glede seg hvis det ikke blir.

Ja det er vits.

Dere som følger meg vet at jeg begynner å plukke bøker som skal være med på ferie, månedsvis før jeg drar.

Nå er det tre måneder til avreise og sannelig skal jeg begynne å lage en feriestabel.

Jeg skal ta gleden min tilbake.

Selvfølgelig vil den stabelen bli endret underveis.

Det er jo en del av gleden.

Hver gang jeg ser bøkene, skal jeg fryde meg.

Jeg skal drømme meg bort til sol og varme.

Det er ti grader ute og regn.

Til og med pus kom inn.

Hun prøvde fortvilt å få meg ut først, men når hun skjønte at jeg ikke ville, da tuslet hun slukøret inn.

Jeg vil ikke være slukøret.

Jeg vil være glad

Derfor tar jeg håpet og troen på bedre tider tilbake.

I dag

 

ps. Og hva skjer når alle de bøkene er tatt ut av bokhylla?

 

Regn, 10,3 grader

 

Kommer du eller?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg