I dag skulle gubben gjøre meg lykkelig, ja det lurte han meg til å tro

 

I dag skulle  gubben gjøre meg  lykkelig ja.

Ja, det er enkelte ting han gjør, som er bare nydelig.

Jeg kjenner det i hele kroppen.

Men så begynte han bare, uten å fullføre.

 

 

Ja, nå må du ikke rote deg bort i skitne tanker.
Her kommer første hint.

Tutta har inntatt balkongen igjen.

Det er halvveis sol og litt mildere.

 

Men først hadde jeg lurt han med til frisøren.

Se bak der sitter han.

 

Jeg var først av oss to, i stolen i dag.

Vi har nemlig fast frisør.

Jeg går aldri til noen annen enn Ingrid, som driver frisørsalongen Moustache, på Åndalsnes.

Hvis hun slutter, ja da vil jeg bli rimelig frustrert.

 

Men det var gubben ja.

Tutta synes det begynner å bli vår og det smittet over på gubben.

 

 

Han bar derfor opp hagemøblene.

Da blir jeg jo så lykkelig når jeg vet at nå blir det vår.

 

 

Ja, nå skal ikke jeg drive med rumpevask ute her, som Tutta gjør.

Men jeg skal kose med med kaffe og bøkene mine.

Å, så herlig, utbrøt jeg når møblene kom.

Skal du sette opp teltet nå.

Men nei, der dalte lykkerusen.

Det skulle  han ikke.

Platten må først ha et strøk beis til.

Da må det bli varmere.

Litt mer tålmodighet kjerring.

I dag

2 kommentarer
    1. Ja, der lurte han deg godt. Men jeg skjønner ham. Han må jo ikke gjøre malejobben alt for komplisert 🙂
      Herlig nå når det våres. Jeg har endelig fremskaffet det jeg trenger for å gjøre rent på min terrasse. Og så må det nok et lag beis der også etterpå. Og enda er det litt kjølig ja.
      Jeg overlater de jobbene til mine to håpefulle 🙂
      Ha en herlig fin kveld, med bøker og alt hva hjertet måtte begjære ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg