I dag er jeg stresset

 

I dag er jeg stresset

Jeg er så stresset at det koker inni meg

Som en spent felestreng

Hvorfor er du stresset da, spør du vel

Av ingenting, kan jeg svare da

Absolutt ingenting

Jeg skal ikke gjøre noe som helst

Ingenting haster

Det er ikke noe jeg må skynde meg for å rekke

Hvorfor er du stresset da

 

Jo, fordi jeg har ikke stressmestring

De funksjonene fungerer dårlig

Opphengt nervesystem sier legen

Ja jeg føler meg opphengt

Norn ganger kan jeg ha det litt travelt og alt går fint

Andre ganger kan jeg gjøre ingenting og likevel ha en stresset kropp

Me tendenser, sier han

Ja lavt stoffskifte og Me, kan være mye likt.

Stoffskiftemedisiner kan ikke erstatte stressmestringen

 

Men da er det fint å ha en murstein av en bok

For det å lese er det beste jeg gjør når kroppen er stresset

Da forsvinner jeg inn i boka

Jeg finner ro

Så venter jeg til stresset reduseres

Heldig er jeg som elsker å lese

Husk å tillate deg å stresse ned når kroppen befaler

I dag

 

Ps. 680 sider. Bra man finner unnskyldinger til å kunne lese. 4.bok om privatdetektiv Strike og hans assistent Robin. Serie på hbo, hvis du heller vil se den på TV. Jeg liker å lese først, filmen etterpå. Vet ikke om 4. bok er filmet, men ihvertfall de tre første. Robert Galbraith er psevdonym for J.K. Rowlings, dama bak Harry Potter.
psps. Dette var ikke i dag, men en annen dag.

 

2 kommentarer
    1. Ååh ja når kvile pulsen ligg på 100 og når eg reiser meg og går over golvet raser den opp i 130.. helt uten grunn. Då går det an å kjenne seg stressa. Har ikkje skjoldbrukskjertel og uansett gode medisiner er det ikkje lett å alltid finne rett balanse. God nedstressing er viktig då. God kopp te og godt lesestoff ❤ Fin kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg