I dag er jeg rastløs

I dag er jeg rastløs.

Været er trist.

Fjellene gjemmer seg.

En måned til sola snur, 2,5 måned til den er hos meg igjen.

Mørkeste tiden på året.

Jeg venter.

 

 

Ja, hun her har ikke stått opp en gang.

Enda klokka er ett.

Jeg har mange ting jeg burde fått på plass.

Istedenfor sitter jeg bare her.

Venter

 

Ja vi venter på mannen i huset.

Det er torsdag og akkurat i disse tider starter han på veien hjem.

Fem timer å kjøre, så er han her.

Når han nærmer seg, vil nok pus ut.

Ut og så inn igjen, ut og inn igjen.

Hun vet nok at han nærmer seg.

Hun vil gjerne være velkomstkomiteen.

 

Slik er det i alle hjem der det er en pendler.

Et liv med og et liv uten, to ulike hverdager.

Nå går vi mot ferie gubben og jeg, da blir jeg ekstra rastløs, ventende.

Jeg får prøve å roe meg ned med boken min.

I dag

 

4 kommentarer
    1. De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.
      Slik jeg har også det like før min mann kommer hjem. Han er sjømann.
      Søt katt du har:)
      Skal søke på den boken på storytel app:)
      Ha en fin dag:)

    2. venter jeg også i dag ,det er så trist ute og jeg føler meg lei meg hele tiden ,men nå har jeg fått mannen til å ta fri i morgen ,da reiser vi til Trøndelag og besøker sønn og familien hans ,en langhelg og jeg gleder meg seriøst denne gangen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg