Hvorfor er det så viktig for oss å ha rett hele tiden

 

Hvorfor er det så viktig for oss å ha rett hele tiden

Vi vil vel gjerne det, vil vi ikke

Vi liker vel ikke å ta feil

På en måte liker jeg å lære ting

Jeg liker ikke å gå rundt og tro noe som ikke stemmer

Derfor vil jeg gjerne få høre det, hvis jeg tar feil

Hvorfor

Jo så jeg kan ha rett igjen

Haha, lurer jeg meg selv littegrann nå eller

Ja, jeg vil gjerne vite at eg tar feil

Hvorfor

Jo for at jeg ikke skal ta feil lenger

Da er jeg vel like langt da

Drivkraften min med å vite, er at jeg rett og slett ikke liker å ta feil

Hmmm

Ja, det var også en tanke

Da får jeg vel krype til korset da og innrømme for meg selv at innerst inne liker jeg å ha rett

Hva når vi ikke vet sannheten

Hva når den ikke er å ta og føle på

Hva når vi ikke kan sjekke fakta

Hva når vi kan blir lurt

Vi kan bli lurt på så mange måter

Vi kan bli lurt av andre mennesker

Vi kan bli lurt av eget hode

Ja, det kan vi

Eget hode kan lure oss trill rundt

Vi kan tro vi sitter på sannheten, men vi kan aldri påstå det,  hvis vi ikke har bevis å slå i bordet med

Jeg hater å bli lurt

Det er nesten det verste jeg vet, at noen lurer meg

Det er nesten ikke til å holde ut

Hvorfor

Jo, for da føler jeg meg litt dum

Jeg liker ikke føle meg dum heller jeg

Hvorfor

Jo, fordi at jeg liker å ha rett

Det er derfor litt irriterende at jeg til og med lurer meg selv innimellom

Det dukker opp noen mønster bak min tankegang jeg ikke bestandig setter pris på

Sånn som nå

Når jeg må innrømme for meg selv at jeg liker best å ha rett, at jeg egentlig ikke liker å ta feil

Når det gjelder det spirituelle, så har vi ingen bevis

Der kan vi bli lurt av andre mennesker

Vi kan bli lurt av eget hode

Eget hode er vel det som lurer oss aller mest

Det er også den kilden det er mest irriterende å bli lurt av

Det er også ofte den vanskeligste nøtten å knekke

Vi kan ikke tro på alle kilder vi mener vi har kontakt med

Det kan vi ikke påstå

Det er derfor jeg er skeptisk til jeg er brennsikker inni meg på at det jeg tror stemmer

Kanskje det er derfor det spirituelle fascinerer meg sånn

Her kan jeg faktisk forske alt jeg ønsker

Jeg kan være min egen lille forsker med mitt eget lille laboratorium, min kropp og mine sanser

Rolig og forsiktig kan jeg undersøke

Det er riktig så spennende, for jeg aner ikke svarene

Jeg er innmari redd for å bli lurt

Inderst inne måtte jeg jo innrømme at jeg liker ikke å ta feil selv om jeg prøver å late som

Det er jo morsomt å være den som har rett

Mange liker å mene at de har rett

De står steilt i sin tro og banker “sin sannhet” i bordet og sier “sånn er det”

Hvor mange tusen sannheter finnes i det spirituelle miljøet

Det kanaliseres over en lav sko

Den ene engelen etter den andre kommer ned i hodene våre med sine ord til menneskeheten

Kanskje det dukker opp en mester eller to eller tre eller en disippel eller kanskje Jesus eller Lady Diana eller Elvis Presley

Vet vi i det hele tatt om det finnes engler

Vet vi hvordan de ser ut

Hvordan kan du vite hvem som “snakket” inni hodet ditt

Blir vi lurt

Det kan vi ikke påstå at vi ikke blir

Det eneste vi har er hjertet vårt og kroppen vår og det lure hodet vårt og alle sansene våre

Vi må bruke de hjelpemidlene vi har

Vi må bruke de så godt vi kan og så ærlig som mulig

Vi må lytte godt

Vi kan og snakke om det vi tror på

Det vi tror på er alt der er

Vi kan ikke påstå at det er sannhet

Vi kan bare tro

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg