Hvordan har du det akkurat nå, spurte hun

Bilde og sitat Eva Gaudland,

Bloggen hennes finner du her:

https://evaswindow.blogg.no/

I disse virustider, er det viktig å kjenne på gleden over livet også, og ikke bare ta inn over seg all frykten og uroen.
Ta forhåndsregler, men våg også å leve i nuet
Ha en god dag

 

Hvordan har du det akkurat nå, spurte forfatteren Ellen Vahr i går.

Ellen er forfatteren bak bøkene Gaven, Miss Marie, Våg livet og Drømmekraft.

Ellen Vahr, Gaven

Ellen Vahr, Miss Marie

Ellen Vahr, Våg livet

 

Det var egentlig et flott spørsmål og jeg bringer derfor spørsmålet videre.

Hvordan har du det akkurat nå?

Plutselig er verden snudd opp ned.

Skoler stenges, arrangementer avlyses, mange er i karantene,

En situasjon som er helt ny for oss.

Det er ikke rart at folk blir redde.

 

For noen år siden ville jeg nok selv vært hysterisk.

Istedetfor sitter jeg her med en indre ro.

Ja, det kan jeg jo, når jeg selv ikke er berørt.

Men nettopp derfor, tror jeg det er viktig at vi som ikke er berørt, beholder roen.

At vi sender ut gode beroligende tanker.

At vi ikke sitter i vår egen stue og er full av frykt, for frykt vokser når den får fokus.

Så slik Eva sier, så husk å glede deg over livet også, ikke bare gruble og være redd.

Omfavn alt som er bra.

Slik en sa i dag, ta med barna ut i naturen, kos dere så godt dere kan.

 

Jeg innbiller meg at dette blåser raskt over.

Hvorfor vet jeg ikke, jeg føler det bare inni meg.

Kanskje er det bare noe jeg ønsker å tro.

Men vi kan ikke isolere oss for alltid.

Det jeg sender mine tanker til, er den økonomiske situasjonen.

Hva vil skje hvis vi ikke får gå på jobb, hvis ingen handler, hvis ingen reiser.

Når skoler og barnehager stenges, foreldre må være hjemme, hvem blir igjen for å holde samfunnet i gang?

Det kan få store økonomiske konsekvenser over hele verden.

 

 

Samtidig er nok dette en fin øvelse, selv om det er tøft for mange.

Vi får øve oss på fellesdugnad.

Det vil nok helt sikkert komme nye pandemier og øving er derfor viktig.

Å teste beredskap kan være kjempeviktig til det kan skje mer alvorlige ting.

Jeg stoler derfor på at det er en høyere plan ved det hele.

Jeg har sagt at jeg tror dette er over i løpet av april og at vi i mai kommer tilbake til normalen.

Så får jeg heller bite i det sure eplet og si at jeg tar feil hvis det ikke stemmer.

Prøv så godt du kan å bytte ut frykten, med dugnadsånd og pågangsmot.

Dette greier vi, vi drar lasset sammen.

Send ut så mange gode tanker som du bare får til.

Visualiser at viruset kveles.

Hver gang det kommer i tankene mine, legger jeg et brannteppe over viruset og kveler det og tenker at nå får det ikke puste og dør ut.

Kanskje vil mange si at det er tullete av meg.

Men hva så, hvis det hjelper for meg og min indre ro, så får andre si hva de vil.

Så hvordan har du det akkurat nå?

I dag

 

Hvis du vil at jeg skal sende deg fjernhealing for å se om det kan dempe eventuell frykt du bærer på, ta kontakt på Lillasjel på facebook. Det kan være mitt bidrag til dugnaden her jeg sitter blant bøkene mine i fred og ro.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Så fint, og tusen takk for linken.
      Ja, selv om vi er redde, så hjelper det ingenting. Lev i nuet, og nyt de små gledene ♥

    2. Likte det du skrev om å legge et brannteppe på viruset 🙂 Vi får håpe at alle tiltak og at alle tar et felles ansvar fører til ro og trygghet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg