Hvor ærlig greier du å være?

 

 

Igjen og igjen oppdager jeg hvor lite ærlig man er i forhold til hvem man er

Jeg har hatt mange innlegg om nettopp dette

Det å kunne se seg selv

Alle har vi negative sider

Sider vi ikke liker med andre, men som vi ofte må innrømme vi har selv

Alle har vi både lys og mørke i oss

Vår egen personlighet skal heller ikke endres

Ikke hvis det er den vi er inni oss

 

Det er det som er utfordringen

Hvem er vi inni oss

Når er det vi selv som snakker, den vi er inni hjertet vår

Når er det egoet som snakker, hodet som har lært tankemønstre gjennom opplevelser i livet

Etter min tro blir jeg ikke kvitt egoet

Jeg trenger det og, som drivkraft

Jeg trenger det å la meg opprøre, det er ikke alt vi kan tolerere

For meg er mitt ego både noe bra og noe dårllig

Det gode er at det er en drivkraft til å få igjennom det jeg ønsker meg

Eksempel, jeg ønaker å vise at jeg kan gjøre en god jobb i det jeg gjør

Ønsket om å gjøre det bra, er jo egoet

Mitt ego ønsker å sette spor, inspirere, gjøre folk glad , gjøre dem bevisst seg selv

Alt dette ville jeg jo ikke gjort uten en drivkraft der

 

Dette er den gode drivkraften i oss

Vi har og en del negative

Det er disse som av og til banker på hos oss, men vi later som de ikke eksisterer

Vi vil helst ikke se de

Jo, jeg ser det hos deg, men jeg er da ikke sånn

Jo, det er kanskje nettopp det jeg er

Jeg møter meg selv i døren ofte

Da må jeg vurdere om dette er en side jeg føler er meg, eller om det er noe innlært mønster

Det kan være tøft å måtte se at vi ikke er like hyggelig bestandig

Det kan være tøft å se at vi er akkurat lik den vi rakker ned på, for vi synes de oppfører seg feil

Sjokket kan være stort når vi oppdager at jøss, vi er ikke noe bedre selv, hvis vi graver litt

Jeg synes det er litt morsomt og

Jeg syntes ikke det i starten, for jeg vil jo så gjerne være prektig

Men så er det litt fasinerende også

Det å se at en er menneske, det innebærer så mange følelser og reaksjonsmønstre

Har man først gjort oppdagelsen noen ganger, kan man le av det

Jeg ler av meg selv nå, hver gang jeg oppdager at jeg er lik noen jeg har uttrykt min misnøye over

Hahaha, ler jeg til meg selv

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg