Hva tror du ville gjort deg mest lykkelig?

Hva søker du?

Hva tror du ville gjort deg mest lykkelig?

Ville du vært en berømt sanger kanskje, elsket og æret og beundret av en stor herskare av mennesker over hele verden?

Det ville vel vært lykken?

 

Janis Joplin

Suksessrik, rik og berømt, og dypt, dypt ulykkelig, som hun hadde vært hele sitt liv, satte hun en stor dose heroin i den venstre overarmen og sovnet for alltid, 27 år gammel.

Amy Winehouse

Winehouse slet både med rusmisbruk, spiseforstyrrelser og depresjoner.[

  1. juli 2011, 27 år gammel, ble Amy Winehouse funnet død i sitt hjem i Camden i London, en promille på 4,16 var dødsårsaken,

 

Joachim Nielsen

På permisjon fra Tyrilikollektivet for å lage et nytt album døde han av en overdose heroin hjemme hos en venn ,36 år gammel.


Whitney Houston

Sangstjernen hadde lenge hatt et rusproblem og i flere år kjempet mot og med avhengigheten av kokain, marihuana og reseptbelagte piller, døde 48 år gammel


Michael Jackson

Døde 25.juni 2009, elsket av en hel verden men levde et liv i ulykkelighet, 50 år gammel

 

Dette er noen få av veldig mange.

Ære og berømmelse og et lykkelig liv, er ikke noe som automatisk henger sammen.

Nå flommes verden over av talentshow.

I Norge har vi Norske Talenter, Xfaktor, The Voice, Idol.

Det er så mye enklere å få vist seg frem i dag, få sole seg i glansen og vise hva man er god for.

Takk og lov må man si, det er viktig å bruke talentet sitt.

Store talenter gir glede til masse mennesker og det er en lykke å få bruke sitt talent.

 

Men og det er et stort MEN, det er så viktig å være glad i seg selv og stå solid plantet på bakken også uten sitt talent.

Det er ikke talentet som skaper lykken.

Det er sjelen inni det mennesket med talentet som skaper lykken.

Vær glad i deg selv uansett hvilket talent du har.

Vær glad du er du uansett utfordringer du har.

Det er bare en av oss i hele verden og da er hver og en av oss viktige.

Vi har hver våre talenter og sammen skaper vi et mangfold.

Alle kan ikke være store artister på store scener.

Noen må også ta på seg rollen som små usynlige artister på hverdagens scene.

Men alle er like viktige brikker.

Vi kan ikke unnvære noen.

Hvem vil jeg være i dag.

Jeg vil være meg, Mariann

Joda, jeg har noen kg for mye, kroppen er ikke proppet av energi, jeg har ikke jobb for tiden, og noen dager er noget utfordrende, men jeg ville ikke bytte med noen andre i hele verden. Det er helt og holdent opp til meg selv hva jeg vil skape hver dag med de ressursene jeg har fått utdelt, jeg har hele tiden valg jeg kan ta for hvordan jeg skal takle ting og jeg kan ikke skylde på noen andre hvis jeg ikke har det bra.

Lillasjel på facebook :  http://www.facebook.com/Lillasjel

 

KJære menneskebarn

Den lykken dere higer etter er ikke der dere søker

Dere leter i ære og berømmelse og makt og intet finner

Dere leter i store prestasjoner og intet finner

Det dere finner der er øyeblikks glimt at det dere søker

Det er ingen annen plass å lete etter lykke enn i dere selv

Elsk dere selv

elsk dere selv i all deres fullkommenhet

I eget hjerte er nøkkelen til lykken

Skap din egen lykke

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg