Hva heter denne syken skal tro?

 

Kjente et ørlite snev av inspirasjon

Til å sy faktisk

Og til å stryke.

Kjære vene, er det et navn på denne syken?

 

 

Og i det jeg leste i boken om Petronella at hun bakte serinakaker, fikk jeg så lyst på brune pinner.

Ja, det sier hun som ikke bruker å bake til jul.

Hysj, ikke si det til noen, men jeg skal jo ikke ha så mye sukker.

Men jeg satte i gang så sukker og smør spratt alle veier.

Jeg sukket og stønnet og bannet aldri så lite og vips inn i ovnen med de.

 

Jeg tør nesten ikke tenke tanken, for skuffelsene har vært for mange.

Men det kan bety at formen er bedre.

Ikke så mye muskelverk lenger.

Jeg krysser fingre og tær og hender og føtter.

 

Men nei, hverken symaskin eller strykebrettet skal frem nå før jul.

Jeg drar pleddet over meg og fortrenger tanken.

Men etter jul, håper jeg å få gjort litt sånn pjask, småreperasjoner og sånn dill dall.

Nå spiser vi brune pinner og tar livet med ro.

Jeg har en bok jeg skal lese.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg