Hva gjør jeg nå?

Hva gjør jeg nå?

Ja, det er mandag igjen.

Gubben har stukket av igjen.

Kun meg og Tuttapus hjemme.

Hun går som vanlig rundt og skriker og leter etter han.

Det gjør ikke jeg.

Eller kanskje litt jeg også.

 

Om under et år nå så er han også hjemmeværende.

Han er nok litt urolig for om det skal bli passiviserende.

Men allerede hører jeg han snakke om hva han har planer om, så det går nok bra.

Dessuten blir jo hovedjobben hans å være tjener, unnskyld trener var det visst.

Det kommer jo til å bli krevende.

 

 

Slik som i dag når jeg stod opp.

Da var oppvaskmaskinen full av rene kopper.

Jeg gjorde han forsiktig oppmerksom på det i går kveld.

Du er vel klar over at maskina ikke er tømt, sa jeg.

Jeg prøvde ihvertfall å spørre forsiktig, men jeg er kanskje ikke så god til akkurat det.

Ja, svarte han.

Ja du gjør det vel før du drar?

Jeg mener om du står opp 4 eller kvart over, ja det spiller vel ingen rolle.

Nei, det går på ett ut, fikk jeg til svar.

 

Ja, her står jeg så opp 8.45 og maskina er fortsatt full av kopper.

Hva gjør jeg nå?

 

Allerede holder det på å fylle seg opp på benken.

 

 

Jeg tror jeg går ut og setter meg og leser.

Her sitter vi litt før jeg tar fatt på dagens oppgaver.

Tutta er enig.

Hun vil være ute hun også.

Jeg funderer litt på hvorfor han tror han vil få anledning til å bli passiv.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg