Husk på det lille som gir mestring

 

Husk på det lille som gir mestringsfølelse.

Dette er noe jeg er svært opptatt av.

Når man ikke er helt frisk i kroppen, må man lage seg andre målingssystemer.

Det er også lett at man isolerer seg, får mangel på sosial omgang.

Man orker ikke mange mennesker eller man skjermer seg for uforstandige kommentarer.

 

Heldigvis er jeg en av de heldige.

Jeg har mange venner og ofte besøk.

Jeg setter frem kaffe eller de finner seg selv.

Her i huset må folk føle seg som hjemme.

Jeg må ikke ha prikkfritt ryddig hus for at noen skal stikke innom.

Hvis du ikke har noen som besøker deg, ja da må du ta initiativet selv.

Inviter noen.

Har du lite energi, sett et tidspunkt.

Be gjerne noen du vet sliter litt selv og som også har behov for litt sosialt.

Kjøp en pakke kjeks eller en kake eller server bare kaffe som jeg bruker.

Det må ikke være det store.

Det lille er nok.

 

I kveld skal jeg ha grillfest.

For meg er det ofte bedre å få besøk enn å dra ut på besøk.

Jeg slapper bedre av hjemme.

Jeg handlet på torsdag så det var unnagjort.

Vi er en fin vennegjeng.

Noen har med salat, noen potetsalat, noen dessert og focaccia.

De hjelper også med å rydde så jeg slipper å springe så mye.

Gode venner er verd mer enn gull og diamanter.

 

For meg er det viktig å ha god tid.

Jeg lager litt, tar pause, litt mer.

Og jeg lager ikke noe som krever mye arbeid.

Litt marinader og diper  og kryddersmør og simsalabim, blir det godt.

Og hvis man ikke vil lage selv, kjøper man ferdig.

Det er bare tankene som kan stoppe en.

Tankene om alt man ikke greier.

De kan være svært ødeleggende for oss.

Været er ikke designet for utefest, regn og 12 grader.

Derfor spiser vi inne.

Kose oss skal vi uansett.

Husk nå å tenke på det lille du kan mestre.

Det er viktigere enn du tror.

I dag

 

Den lille tuppervarehakkeren er super til chili.

Marinade til laks og kylling og scampi. Rømmedip, kryddersmør, avocadodressing planlegges her.

 

Laksen marinerer jeg nå i ovnsform. Før marinerte jeg i aluformen men etter at jeg leste at syre og salt frigir aluminium, vil jeg begrense tiden laksen er i aluformen.

 

Kyllingfileter deles i tre for oftest vil man ha litt av hvert, ikke en hel filet. Det kommer mer i morgen men egentlig er det nesten reprise fra i fjor og året før og året før, lite fornying og mindre og mindre klargjøring.

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg