Hjelp deg selv ved hjelp av andre

https://www.facebook.com/sketchesinstillness

 

Når jeg startet Lillasjel fant jeg tilfeldigvis denne siden.

Jeg elsker disse små tegningene og budskapene.

Han er amerikansk han som står bak, men han har faktisk norsk mor.

Men det var ikke det jeg skulle snakke om.

 

Budskapet mitt i dag er at det du gjør for andre, gjør du også mot deg selv.

Dette er det så mange som ikke tenker over.

Hva betyr så det?

 

Hvis du deltar i en ilter diskusjon, hva gjør det med deg?

Jo du koker innvendig.

Av negativitet.

Spør deg da hva du oppnår?

Er du ute etter å endre noen?

Det er ikke din jobb.

Husk å ha respekt for andres meninger, slik du selv forventer respekt for dine.

Og tro meg, jeg har gått og innimellom gjør jeg det fortsatt, går i denne fellen.

Ønsket om å omvende andre så de forandrer mening.

Men jeg er blitt mye flinkere.

For jeg kjenner mer og mer fysisk at hvis jeg blir negativt inspirert, ja da sliter kroppen min.

Jeg blir regelrett sliten.

Og hva er vitsen?

Hvem er jeg som skal påprakke andre min mening.

Jo da fremdeles sier jeg hva jeg mener, men jeg lar meg ikke trekke ned i energi.

 

Slik er det også med gleden.

Å glede seg på andres vegne, gjør godt for kroppen vår.

Istedetfor å gremmes over at andre får vaksine, men det er ikke din tur enda, gled deg på deres vegne.

Gled deg over at verden åpnes opp igjen og jo flere som får, jo bedre blir det for deg også.

Og respekter at ikke alle vil ha vaksine.

Glede deg heller over at vi lever i en fri verden der man kan selv bestemme.

Dette var bare et eksempel.

Ikke la andres meninger trekke deg ned.

 

Når du gjør noe for andre, gjør du også noe bra for deg.

Et smil foreksempel.

Et smil kan utrette mirakler.

Er du nedstemt, smil.

Et smil starter nemlig positive kjemiske reaksjoner for kroppen din.

Se på andres smil.

Fremelsk gleden.

Så er du litt sur en dag, finn andres glede.

Det skaper magi i energiene dine.

Og hvis du løfter noen andre, vil det også løfte deg.

Gjør du noen en tjeneste, føles det godt inni deg.

Mange trenger en klapp på skulderen og et trøstens ord.

Eller et ord som setter ting i perspektiv, sagt med kjærlighet og respekt.

Kom gjerne med gode råd, men ikke bli sur om det ikke blir fulgt.

Vær et godt medmenneske.

Et menneske som det er kjekt å møte.

Da vil du nemlig ha det bedre selv også.

Ja for du møter jo deg selv hele døgnet.

Har du tenkt på det?

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg