Hit et steg og dit et steg ja

Ja, nå vandrer jeg ikke frem på skoleveg som sangen sier.

Jeg venter på julebesøk.

Nå er juletreet pyntet.

Det er ikke glitrende i sølv og hvitt, men med den samme pynten vi alltid har hatt.

Ja, hjertet er ikke så gammelt, det er gave fra barnebarn.

Var det ikke fint?

Kunne egentlig tenkt meg mange slike jeg.

Nisser og engler har vandret litt hit og dit på stuen og julen nærmer seg.

 

 

Denne fant jeg blant julepynten.

I dag har jeg levert bestillinger på Lillasjelord og jeg blir bestandig litt forundret over disse ordene.

Jeg ser på et bilde av et fremmed menneske og ordene faller ned i hodet mitt.

Det er like spennende hver gang om de føles riktig for den som skal ha de.

Heldigvis gjør de så godt som alltid det.

 

 

Jeg krysser av på huskelisten min over gjøremål.

I det jeg stod opp i dag, dro jeg av sengklærne, så trekke på de, må jeg ihvertfall.

Kanskje må jeg gi meg selv et spark i rævva og trekke på til gjestene også.

Jeg bør kanskje si, bare gjør det og få det unna, før jeg lager meg middag.

Jeg jobber bedre når jeg er sulten nemlig.

 

 

I morgen har jeg lyst på en hviledag, en bokrelatert dag, der jeg sitter i ro.

Jeg er ferdig med januarstabelpresentasjon, men skal finne tre nye bøker jeg vil selge i bokhandelen min.

Neste år har jeg fått avtale med Pokket om at jeg kan legge ut tre nye bøker hver eller annenhver måned.

Jeg vil prøve meg frem,  for å se hva dere liker.

Det betyr at jeg må se igjennom alle de jeg har lest,  for å få plukket de jeg liker ekstra godt.

I tillegg skal jeg også plukke ut og presentere i en blogg, favorittbøkene i 2022.

Det er ikke lønnet arbeid å være bokblogger.

Betalingen er jobbfølelsen det gir meg og at man får leseeksemplarer fra forlagene.

Det er ingen krav om hva du skal lese heldigvis.

Det jeg kan tjene noen kroner på, er provisjon av de bøkene jeg selger.

Det hadde vært fint.

De jeg selger akkurat nå, finner dere her:

https://pokket.no/lillasjel/

De blir sendt dere direkte fra Ark.

I går kveld/natt leste jeg ut denne. Omtale kommer litt senere. Leseeksemplar fra Cappelen Damm.

 

Så skal jeg lese ferdig denne, som jeg har hatt på nattbordet en stund. Leseeksemplar fra Bonnier Norge.

 

Du verden, i dag dristet hun seg ut noen minutter.

Det er blitt mildere vær.

Slik har dagen min vært

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg