Her er det noe som skjer for tiden

 

 

Alt jeg skriver her, er mine tanker og jeg har ikke kunnskap nok om dette, til å kunne råde andre så hør med legen din, ikke gjør noe fordi jeg gjør det.

Her er det noe som skjer for tiden

Det er jeg helt sikker på, både når det gjelder helse og healing.

Jeg legger denne i “bli frisk prosjekt”-fanen, så vi tar det først.

Healingen kommer i et annet innlegg, der er det også wow for tiden.

 

Jeg hadde legetime hos Lars Omdal mandag.

Telefontime er fabelaktig, når en bor langt unna hovedstaden.

Jeg har ikke økt medisinene siden sist jeg snakket med han, likevel har noe skjedd.

Stoffskiftet er bittelitt forbedret, insulinet og blodsukker gått bitte litt ned.

Men det aller viktigste er at formen er nå bedre.

Kroppen har ikke lenger en sånn tung sandsekk å bære på.

Ironisk når jeg dro til Gran Canaria og flyplassen stengte to timer etter vi landet på grunn av sandstorm.

Vi ble lite berørt, jeg bestiller jo at jeg skal være heldig.

Hele uken igjennom, helt til den siste dagen, var formen ganske så fin.

Jeg vasset ikke, bokstavelig talt,  til lårene i sand, som jeg har brukt å gjøre.

Jeg kom meg opp og ned av solsenga selv og for en gang skyld kunne også jeg hente drikke til de andre, ikke bare få servert.

Selv om vi fleipet med at jeg visste ikke om jeg helt ville gi opp primadonnanykkene og la de andre servere meg.

Til og med knærne var bra, helt til siste dagen, da begynte det å bli vondt.

Jeg har heller ikke vært utslitt etter at jeg kom hjem, bare knærne som har streiket litt.

Når jeg har vondt, tar jeg det som et tegn på at jeg skal hvile.

Kroppen bør nok fortsatt få lov til å gå på et lavere gir, men du verden det er bedring å spore.

 

Det skjedde noe annet rart også.

Jeg tok feil medisindosett når jeg dro fra hjemme.

Jeg, som er supernøye med å passe på at medisiner er med.

Jeg hadde litt reserve i et lite skrin i veska, men ikke blodtrykksmedisin.

Jeg hadde litt under to tredjedeler med stoffskiftemedisiner.

Likevel merket jeg ikke det på formen.

Det gjorde at mandag morgen på badet, der alle glupe ideer kommer, dalte det ned noen  tanker igjen.

 

Kroppen er jo sånn at får den får mye av noe, lager den mindre selv.

Ihvertfall gjelder det ganske mye.

Smører du deg med lipsyl hele tiden, vil leppene slutte å produsere, så du blir avhengig.

Slik innbiller jeg meg at det er med lotion og sånt også.

Jeg tror jo vi smører på oss rynker med rynkekremer.

Det er blitt bevist at mange kremer trekker ut fuktighet fremfor å gi fuktighet.

Dette gjør at jeg er veldig forsiktig med hva jeg påfører huden min.

Om det er sannhet i mine tanker, skal jeg ikke påstå.

Men så tenkte jeg at kanskje er det det samme med medisinene for stoffskiftet.

Jeg så en undersøkelse en gang der de peiset på med antioksidanter.

Det var slike drikker som inneholdt antioksidanter

Da dalte mengden kroppen produserte selv.

Når jeg tenker meg om, gjør jeg faktisk allerede dette selv.

Jeg tar en sånn sterk c-vitamin, cirka en gang i uken for jeg tror det booster immunforsvaret mitt.

 

Hva hvis jeg en og annen uke tar mindre stoffskiftemedisiner, vil jeg da booste mitt eget stoffskifte?

Vil kroppen da tenke at her får jeg for lite og må produsere mer.

I så fall hvor mye mindre skal jeg ta og for hvor lang tid.

Jeg lanserte ideen for legen og han syntes dette var interessant.

Han sa at dette måtte jeg gjerne prøve og han var spent på om det ville ha noe virkning.

I tillegg har jeg tappet blod fire ganger nå og ferritinnivået mitt er nå under 200 og normalt.

Hvor mye skade har det høye ferritinet gjort for organene mine?

Er det derfor jeg er i bedre form.

Jobber kroppen bedre?

Det er derfor spennende tider igjen her hos meg.

I tillegg til at det har skjedd noe veldig rart med healingevnene, som virker å blitt mye sterkere.

Det kommer jeg tilbake til i et annet innlegg.

Deilig er det ihvertfall å kjenne bedring

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg