Her er det liv og røre, ja, du store min tid

Sånn så det ut når pus og jeg stod opp.

Det var 12.8 grader, i grenseland for å sitte ute, men jeg dro med meg teppet og tenkte, solen vil varme.

Så så jeg opp litt senere og det var blitt overskyet.

I tillegg en kald vind.

 

Men jeg er standhaftig, har teppet på fullt og spiser frokosten min.

Jeg har vært flink å lese i helga, men det er fortsatt mange som venter.

Jeg skal lese ut Rosie Walsh. Jeg likte så godt hennes første, men denne falt ikke i smak.

Men jeg snakket med en annen som synes den var kjempekoselig.

Deretter skal jeg til Afrika for annen gang denne måneden, ukjent forfatter for meg, selv om han vant Nobelprisen i fjor, Abdulrazak Gurnah. Ikke noe navn det blir lett å huske.

Utenom det, venter litt Lillasjelarbeid.

Jeg vurderer en livesending denne uken, så manner meg opp.

Jeg ble så smigret når det var ei som fortale hun savnet meg live.

Det er jo nesten så jeg blir sjølgod her.

Nei, tuller bare, men det varmer jo i hjerterota.

 

I dag tenkte jeg å by dere på litt videoer for å skildre livet her fra balkongen.

Det er øyeblikksvideoer så forvent ikke profesjonell kvalitet.

Noen bilder skal dere også få.

 

Først er det jo selveste dronninga.

Vi har hegrer spankulerende.

Skjora følger med.

 

 

Tranene tuter som trompeter. Første gang at jeg har sett og hørt at de er her, 5stk

 

Måsene bader også. Ikke akkurat noe høykvalitetsbilder når jeg zoomer helt inn, men stemningen er jo der.

 

Et bad er fint før de drar videre.

Flokker av kanadagjess mellomlander her før de tar fatt på veien videre.

Noen ganger over hundre, et utrolig spetakkel, men koselig.

Bedre enn all støyen fra veien, den kunne jeg tenkt meg å være uten.

Der nede har det også bodd en ørnefamilie med et barn, i sommer.

Vet ikke om de er borte nå.

 

 

 

Her er en annen kar som holder til her sammen med meg.

Han er mer stillferdig av seg.

Mange liker han ikke men jeg synes han er fasinerende.

Et av naturens store mirakler.

Hvordan de kan spinne et nett av flortynne tråder.

Han er jo fredelig av seg, så han skal få dele balkongen med meg og Tutta.

 

Store flokker med kråker flyr forbi også, men de har jeg ikke fått fanget.

Jeg må jo slippe alt jeg har i hendene, gripe telefon, få på video, i full fart.

Som regel er da fuglen fløyet som det så fint heter.

Nå kommer solen så fortsatt sitter vi her, Tutta og jeg.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg