Harde forhandlinger, her presenteres de nominerte og hvem som vant

 

 

Når herr og fru her i huset, skal ut på reise, ja da er det harde forhandlinger.

Nominasjonene begynner flere måneder før avreise.

Er du av de som kjøper en bok i forbifarten på flyplassen kanskje.

Eller hiver du bare ned i kofferten noen i full fart.

Ja, for er du av de som ikke leser på ferie, ja da vil du ikke forstå denne galskapen.

Er du derimot en lidenskapelig bokelsker, ja da forstår du alt sammen.

 

Denne gangen bestemte jeg meg for å ta med flere av de bøkene som har ventet lenge i bokhylla.

Noen nykommere derimot, de var selvskrevne.

Slik som Amanda Prowse sin nyeste, Kunsten å forsvinne.

Andres de la Motte, var også ganske klar for disse to, Memorandom og Ultimatum, er de eneste jeg ikke har lest av han.

Dessuten må jeg ha med en stor dose krim, for gubben skal jo også ha dekket sine behov.

Mine drømmers land, Merice Briffa, fikk være med denne gangen.

Dette er en serie på fire bøker og de er flere år gamle og ikke så lett å få tak i lenger.

Jeg kjøpte de siste to som ebøker, for å være sikker på at jeg hadde hele serien.

De som er svært oppmerksomme, vil se at bok to i serien, er der også, men desverre må den vente til neste reise, for den kom ikke gjennom nominasjonen.

Nå skal vi på cruise og vi skal innom 7 havner på 12 dager, så det er travelt.

Men det er bare oss to, så da prioriterer vi gjerne bort aktiviteter ombord, for å kunne sitte ute i varmen og lese.

Jeg har bestandig med alt for mange bøker, så noen blir med hjem igjen.

Flere av de har også vært med på reise tidligere.

Dette vil bli cruise nummer 18.

 

 

Her er vinnerne

Jan Mehlum, Kalde hender og Gylne tider.

Jeg har bestemt meg for å lese hele serien så jeg tar med de første.

Anders de la Motte, Memorandom og Ultimatum, krim, der handlingen er lagt til Stockholm.

Merice Briffa, Mine drømmers land.

Slektsroman fra Australia.

Jeg ser den er anbefalt av Liv Gade, Norges one and only med tittel bokinspirator, så da går jeg ut fra at jeg liker den også.

Lucy Diamond, En italiensk affære

Det er jo feelgood som for meg hører med på ferie.

Amanda Prowse, kunsten å forsvinne

Sofia Lundberg, Den røde adresseboken

Kristina Ohlsson, Mios Blues og Lotus Blues

Disse har vært med før og nå må de bare leses, for jeg prøver å holde meg ajour med Ohlssons bøker

Charles Belfoure, Arkitekten i Paris

Denne var med til Karibien i Juli også, boken er et impulskjøp og jeg aner ikke om den er bra.

Laila Ibrahim, Gule krokus om våren.

Denne er kjøpt pga gode omtaler i bokgruppene og den har også vært med på ferie før.

Anna Bågstam, Øyevitnet

Øyevitnet kom seilende inn her helt på tampen og slo ut Moriarty, i siste øyeblikk.

Margaret Atwood, Tjenerinnens beretning.

Den skulle egentlig leses før jeg dro, og kanskje får jeg det til, men foreløbig ligger den den der.

14 bøker, på reise 15 dager, men to lange flyreiser og mye venting på flyplassen hjemover.

Alle er ferdig lagt inn i bloggen på utkast.

Det eneste som mangler er den siste finishen, nemlig om jeg liker den eller ei.

 

Da må jeg vel til å tenke på å pakke resten av kofferten.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg