Har du en favorittkopp?

 

Har du det?

En favorittkopp eller krus

Et der kaffen eller teen smaker ekstra godt?

Jeg har mange.

På bildet ser du nesten alle.

Det var vel en i oppvaskmaskinen også.

Så tenker du vel, hva vil hun nå da?

Ka svarten er det å si om noen gamle krus?

 

Jo det skal jeg si deg nå.

Vi mennesker har så lett for å gå i gamle spor.

Vi vil ha det gamle og trauste.

Ofte vet vi at det gagner oss ikke, men så kommer vi ikke i gang med noe nytt.

Det er ganske logisk, for hjernen liker å tråkke om og om igjen i de samme sporene.

Det krever en del av oss å skulle endre noe.

Men hvis du vil ha utvikling, må du gjøre en innsats.

 

Ofte skal det veldig lite til for å komme i gang.

Dette har jeg skrevet om flere ganger tidligere.

Det er et tema som kommer igjen og igjen.

Slik som når jeg skulle finne meg en kopp til morgenkaffen.

Da sa en stemme inni meg: Ta en annen kopp.

Gå ikke hele tiden for det samme.

Ofte skal det så lite til for å starte en ny prosess.

Alt er nemlig energi og det nye har en energi som er forfriskende.

 

Det kan høres rart ut, men det føles inspirerende å gjøre noe annerledes.

Hvis du ser for deg hjernen din.

Der er det mange stier du har tråkket på hele livet..

Du vet at du burde lage et nytt mønster der.

Hjernen handler jo automatisk etter gamle mønstre.

Ved å gjøre små ting annerledes, vi vi begynne å rydde vei til en ny sti.

En annen kopp å drikke kaffen av kan høres tåpelig ut.

Men jeg garanterer deg at hver gang du tar en sup av den andre koppen, vil hjernen din reagere med undring.

Sitt gjerne i en annen stol også.

Ha et annet pålegg på brødskiva til frokost.

Lag noe nytt til middag, det må ikke være avansert, bare litt annerledes enn du bruker.

Nå forandrer lyset seg ute, vi går mot vår.

Det hjelper også på for inspirasjon til endring.

Så ta på deg forskerhatten, prøv noe nytt.

Jeg kjøpte meg like godt nytt servise jeg, men du trenger ikke å gå så drastisk til verks.

Du vet jeg er jo bestandig litt gal.

Og jeg trives med å være det.

Nå skal jeg tekste noen nye Lillasjelbilder.

I dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg