Gode venner forlenger smilet

 

I går var vi samlet igjen, den faste gjengen.

Igjen var det latter og glede og altfor mye mat.

Gjestene hadde med seg mat og jeg hadde så lyst til å lage mat, så vi hadde nok til dobbelt så mange som vi var.

Forbereder Tapas

Litt planlegging av gleder, gjør dagen god

 

Spekemat, eggerøre og potetsalat blir levert, focaccia også.

Broccolisalaten lagde jeg og den ble bare så innmari god at den må jeg lage oftere.

Broccoli, granateple, mango, litt rødløk,valnøtter, cremefraiche.

Veldig god sammen med spekematen

Den største tabben min var svinefileten. Den måtte jeg lage i det gjestene kom og jeg gjør den samme tabben hver gang.

Jeg blir litt stresset, begynner for tidlig, har for mye i pannen på en gang og det blir stående for lenge, så grønnsakene blir overkokt. Skulle ventet til like før vi skulle spise og brukt 2 stekepanner.
Poteten er bakt i ovnen.

Kjøttboller i tomatsaus fra en av gjestene.

Jeg lagde bakt feta og scampi i form.

 

Sammen med kjøttboller, kom også nydelig salmalaks med mango og avocado.

Ostefat. Vi ble så mett at vi spiste lite ost, men den er lagret og blir spist i dagene som kommer. Det minket også en del ved frokosten i dag.

Bruchetta hadde gjestene med. Jeg synes det er så godt at jeg kunne spist bare det. Mozzarella/tomatsalat og kyllingvinger.

 

Mett ble jeg ja.

2 kaker kom gjestene med og etter et par timer, klarte vi å spise to halve kaker også.

Vi hadde 40 års bryllupsdag og hadde sagt fra at vi ikke ønsket gaver, men den gjengen der, ja de gjør som de selv vil.
Se hvor mye spennende vi fikk.

 

 

Og i dag fikk vi frokostgjester og hjelp til å spise rester. All mat har kommet i bokser og deilig å finne igjen i dagene som kommer.

 

Spekemat, foccacia, broccolisalat og mozzarella/tomatsalat, var nydelig i dag også.

Til middag blir det svinefilet.

I dag er det 40 år og 1 dag.

Og klokka ble stilt frem i dag, akkurat som den dagen vi giftet oss.

Husk at hver eneste dag er like viktig

Det er også denne dagen

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Bra dere koste der..og her var det mye god mat.. Beregning av tid er det vanskeligste med matlaging..man vil jo gjrene ha det klart..og da kan det bli litt for mye kokt og stekt.. sånn er det bare .. Gratulerer så mye med bryllupsdagen i går..og gode ønsker for åra videre <3

    2. God mat som deles med venner – de dagene føler jeg meg så rik, så heldig og veldig lykkelig ❤️. Dette var overdådig og jammen appetittvekkende 👍. Gratulerer så mye med gårdagens jubileum !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg