Fyttirakkern, hvor lettlurt jeg er

Jeg er så innmari lettlurt.

Ja jeg har ikke vært klar over det før.

Jo litt kanskje, men ikke så mye som i dag.

Som dere vet, er ikke jeg noe videre glad i husarbeid.

Ei venninne hadde vaskehjelp, så jeg ble fristet.

Ja det var ikke der jeg ble lurt altså.

Hun kom og vasket stuegulvet, fikk kløe i øynene av katten og måtte gi seg.

Det er ok, kan ikke vaske et kattepus med allergi mot katt.

Det forstår til og med jeg.

 

Jaja, det var nok meningen jeg skulle vaske selv.

Formen er tross alt bedre enn på lenge.

Men når skulle dette gjøres.

Jeg fortalte meg selv at det hastet slett ikke.

Det er fint vær, jeg sitter ute med bestillinger og det blir ikke aktuelt å gå inn.

Ikke for å vaske nei.

 

Men nå har jeg levd med denne hjernen noen år.

Jeg kjenner lusa på gangen kan du si.

Jeg tok derfor av sengeklærne i det jeg stod opp.

Da vet jeg at de må på igjen før jeg legger meg.

Da har jeg ikke noe valg liksom.

Skal jeg utsette det da, får jeg ikke lagt meg.

 

Velvel, som dere ser på bildet så var det grått her i dag.

Det regnet på meg og Tutta på balkongen.

Hun har gjemt seg under hagebordet.

Det er varmt så vi koser oss likevel, Tutta under bordet og jeg under pleddet.

Så må jeg inn i et nødvendig ærend og det er da det skjer.

Jeg blir rundlurt.

 

I det jeg er på badet, tenker jeg at jeg kan vaske gulvet her i det minste.

Ett lite gulv går fint.

Det gikk helt fint, men plutselig tok jeg enda en mopp og plutselig var healingrommet vasket også.

Det var som om noen andre styrte meg på et vis.

Jeg ropte nei, nei, jeg vil ut til iPad, bestillinger og lesing.

Kanskje venter noen på meg på chaten.

For ikke snakk on Hanne på support på bloggen, hun har nå vel fått grå hår  på grunn av meg, for jeg har mast så mye i det siste.

Tror dere ikke at selv om jeg strittet imot, så fortsatte enda en ny mopp, å vaske kjøkken, gang og entre.

Så nå sitter jeg her da, rundlurt.

Men jeg klarte å sette ned foten til slutt.

Vaskeromsgulvet er ikke vasket enda.

Der er det klær på gulvet og vaskemaskinen går med sengeklærne.

Nei nå nektet jeg å bli mer lurt.

…………..tror jeg

I dag

ps solen er på vei tilbake

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg