For en søtnos, ikke sant?

 

Jeg hadde et mål for dagen.

Stort sett det samme som jeg har hver dag.

Ikke bestandig den enkleste jobben heller.

Det er å gjøre dagen så god som mulig.

Jo, jeg er ganske flink til det også.

Men i det jeg står opp om morgenen, må jeg ha litt tid på meg, før tankene kan forme seg.

Jeg er ofte litt molefonken og nedstemt i det jeg står.

Da er det ikke tiden for å planlegge dagen.

Nei da fokuserer jeg kun på å få kroppen til å våkne.

Når jeg så har sittet der litt, da er det frokost og kaffe og så begynner ting å falle på plass.

 

 

Det var bare to små brødskiver igjen etter at gubben hadde smurt niste, så da visste jeg at det måtte bli brødbaking i dag.

Jeg setter derfor brødmikseren i gang, før frokost.

I dag er planen å lese ut I skyggen av vinrankene, som er litt for lett fir meg.

Litt for mye romantikk og lite innhold ellers, synes jeg.

Jeg vet at den vil være midt i blinken for andre.

Det har jeg sett på omtalene.

Så skal jeg begynne på en ny, Tyra Teodora Tronstads første roman for voksne, Det finnes ingen grenser for gult.

 

 

Så fikk jeg koselig besøk.

Trodde du jeg hadde fått meg hund kanskje?

Nei, jeg har nok med Tuttapus.

Vi er jo så mye ut og reiser at hun passer dårlig.

Det er lettere å få noen til å passe katten.

Koselig skravlebesøk av en god venn jeg nesten ikke har snakket med siden den virusskiten kom seilende.

 

Denne fant jeg til halv pris på Rema, utgått dato.

Jeg lager for det meste all mat selv, men innimellom er nye smaker spemnende.

Vel, denne falt dessverre ikke i smak, så det blir med denne ene gangen.

 

Det blir derfor to små brødskiver til i dag.

Nystekt brød, hjemmelagd juice, det er bedre ja.

 

Nå skal jeg spise litt og lese litt og svisj svusj, så er den dagen over.

Det har vært innevær.

Kun Tuttapusen er ute.

Visste du at 30 GR valnøtter, så mye jeg har veid opp her, bidrar til å forbedre blodkarenes elastisitet?

Spis litt nøtter og mandler når du husker på det, men ikke stress.

Det var dagens gode råd.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg