For en jobb jeg har!

Jeg jobber knallhardt jeg.

Jeg er selskapsdame.

Det kommer inn under frivillig arbeid.

Vel, jeg overdriver vel litt, eller kanskje mye.

Frivillig er det ja, men veldig koselig.

Når man sitter alene om dagene, er det godt å komme seg ut på lufting.

Da er det fint å være en av de utvalgte som får være selskapsdame.

 

 

I dag fikk jeg være med en tur til Ålesund.

Skravletur blir aldri feil.

Det forbauset meg hvor lite munnbind det var å se.

Er ikke folk redd for å bli smittet lenger, skal tro.

Jeg er mer forsiktig nå enn jeg var før, for smittetallene er jo skyhøye.

En kropp med utmattelse, vil ikke ha mer sykdom, så jeg velger å være forsiktig.

Mye handel ble det ikke, men fikk tak i et par ting jeg er glad for.

 

 

 

Det ene var en sekk kattemat.

Ikke betalte jeg for den heller,  for hver 7. er gratis.

Selvfølgelig er det ikke gratis, for de legger helt sikkert på prisen, så de dekker det inn.

Tutta ble veldig glad.

Det har nemlig vært en stund siden vi har fått kjøpt denne typen.

Hun er jo langhåret og jeg innbiller meg at denne er bra for henne.

Det tror hun selv også.

 

Flytt deg, sa hun, ser du ikke ar jeg spiser.

 

Endelig fikk jeg tak i persille i krukke.

På Rema har de nå kun i plastpakker.

Har jeg i krukke, tar jeg det jeg trenger og de vokser opp igjen.

129,- for tre.

Forhåpentligvis har jeg må leeeeenge.

Og en basilikum.

Den er litt vanskeligere å få til å vokse opp igjen, men noen greier jeg å få til.

Vanne på skålen er viktig.

 

Nå er det kveldsmat.

Brødskive med karbonade og en rød appelsin.

Og så lesing.

Jeg har jo ikke lest i dag.

Marka er jeg ferdig med, skal skrive omtale.

Skorpionbrosjen tar tid, 650 sider, men fascinerende lesestoff, 1909, London, mysterier skal løses

Ja, jeg har det travelt.

Dere ser vel det?

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg