Få rævva i gir og kom i arbeid

Ja, nå ble du vel forundret

Hva vil hun nå mase om

Få rævva i gir og kom i arbeid

Vi kan ikke sitte på baken og vente på at alt blir servert oss

Det vil ikke hjelpe oss

Det jeg snakker om nå er egen helse, ikke hvordan vi arbeider for å få penger til pålegg på brødskiva

Og husk at dette er kun mine ord, ta dem til deg hvis det føles riktig, hvis ikke lar du dem gå rett i peisen og brenne opp

Man må hele tiden kjenne på hva som er riktig for en selv, ikke hva noen andre sier

Det er en del av den pakken som heter å jobbe med seg selv

Jeg bruker min blogg til å jobbe med det jeg trenger å ta fatt i

Hurra hvis det også kan hjelpe deg, men vi roper også hurra hvis du finner ut at det jeg gjør er feil for deg

Da har du også kommet et stykke lenger på din vei

Du går jo en annen vei enn meg selv om vi stikker innom hverandre underveis

Alle gode råd i hele verden vil ikke hjelpe deg før du hjelper deg selv

Alle mennesker består av en sjel i en kropp

Denne kroppen kan ha gått igjennom mange vonde opplevelser, små og store

Det kan sette seg som blokkeringer i kroppene våre

Disse må løses opp så energiene får flyte fritt i kroppene våre og holde oss friske

Det jeg ser om og om igjen er at i forkant av at en sykdom bryter ut, har kroppen fått et sjokk

Noen ganger kan det være flere ting i barndommen som setter spor og blir det for mye kan det slå ut i sykdom

Noen ganger slår det ut først i voksen alder

Ofte når vi er godt voksne, ungene flytter ut og vi har mer tid til å kjenne på ting

Da begynner ting å komme til overflaten og det slår oss ut i form av sykdom

Det kan også være at livet vi lever,  ikke er tilfredstillende for oss

Det kan være for mye fysisk eller psykisk stress  eller for mye frykt

Stress og frykt og engstelse er ting kroppen vår ikke liker

Den går da med adrenalinknappen på fullt

Hvis vi skrur brytere på fullt og glemmer å skru den av igjen, da vil kroppen vår gå i konstant alarmberedskap

Vi kan skru på hvilken som helst maskin og la den gå på full styrke og tenke oss hva som skjer hvis den får stå sånn og gå og gå på fullt over lenger tid

Kaboom sier den og eksploderer

Det hjelper ikke noe om vi snakker fint med den, pusser på den  litt og steller litt med den

Over tid vil den gå i lufta med et smell

Det vil vi også

 

 

Det vil ikke nytte for oss å høre på all verdens guruer,, lese masse bøker eller få all verdens behandlinger, hvis vi ikke innser at vi må gjøre noe selv også

Vi må innse at vi må  fysisk  vri  bryteren ned på et lavere stille

Hva det innebærer er veldig individuelt

Det kan være at du skal lære deg å si nei

Det kan være at du ikke må være så ærekjær og tro at du må gjøre alt så forbannet perfekt hele tiden

Det kan være at du håper du er uunværlig på jobb, men det er du ikke, og er du det, ja da må det ta slutt

Det kan være du må innse at alle vi andre fortsatt er i virksomhet og kan ta avgjørelser og få ting gjort, om du blir syk og sittende hjemme

Det kan være at du må jobbe for å få bort den engstelsen og frykten du har for livets hendelser og hvordan de vil ramme deg

Det kan være du må velge bort bekjentskaper som drar deg ned

Det kan være at du må sette dine grenser for hva du skal finne deg i fra andre

Det kan være at du skal velge bort å bli såret om noen sier noe dumt til deg

Det kan være at det sitter opplevelser i deg du må anerkjenne

Du skal ikke gjenoppleve dem, bare akseptere at det var tøft for kroppen, men nå er det over

Ja, ikke vet jeg

Jeg må finne inni meg hva jeg må jobbe med

Er du i den situasjonen at du føler at du prøver alt

Skjønner du ikke hvorfor du ikke blir frisk eller hvorfor du er syk hele tiden,

Spør kroppen din til råds

Hei kroppen min, hva er det som plager deg

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg

Deretter må du lytte

Det kan ta tid å  lære å lytte til egen kropp

Hjernen liker å blande seg inn i alt vi skal gjøre eller ikke gjøre

Kroppen din diskuterer du ikke med

Er du inne i en indre diskusjon, da er det hodet du snakker med

Kroppen snakker et tydelig språk og lytter du ikke, da begynner den å hangle

Lytt godt etter hva den sier til deg, din egen kropp

I dag

2 kommentarer
    1. Kjempefint blogginnlegg 😊

      Alle har vi ansvar for å ta tak i vår egen helse. Selv var jo jeg meget overvektig, og i 2016 tok jeg tak i livet mitt. Jeg endret kosthold, og jeg begynte å trene 😊 Det var blytungt, men i dag sitter jeg her med 60 kg mindre på kroppen 😊

      Selv om jeg er 80% ufør må jeg ta vare på helsa gjennom å trene. Siden jeg har kronisk betennelsesreumatisme så er det viktig å trene, for leddene mine blir smurt når jeg trener.

      Man har ansvar selv ja på hver vår måte.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. 60 kg , wow. Det var mye ja. Jeg er jo også overvektig men er heldigvis flink med kosten. Trening har det vært lite med for kroppen har vært utmattet og tåler lite belastning, men gjør så godt jeg kan. Jeg er også insulinresistent og har lavt stoffskifte, noe som holder kgene på plass. Heldigvis har jeg vært stabil de siste årene etter å ha skiftet stoffskiftemedisiner. Og jeg har klart å holde sukkersyken unna. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg