Er det noen som ikke godtar deg som du er

 

Er det noen som ikke godtar deg som du er?

Føler du at du må hele tiden forsvare din væremåte?

At uansett hva du gjør, blir du kritisert.

Du skulle gjort slik de ber deg om.

Men selv om de ikke liker deg som du er, vil de likevel være sammen med deg.

Er ikke det rart?

De vil ikke ha deg som du er, men likevel vil de ha deg der.

De skulle så gjerne ønske at du ville endre deg.

Og stopp litt nå.

Du er vel ikke sånn selv.

 

Skulle du gjerne ønske at noen endrer seg?

Det kan du jo ønske, men du kan ikke få et annet menneske til å endre seg.

I så fall må de ønske det selv.

Og vil du egentlig det?

Vil du at noen andre skal være en annen enn de er?

Alle har vi feil og mangler, alle er vi ulike og ingen av oss er perfekte.

 

Selv er jeg sta og egen og går min egen vei.

Kom gjerne med gode råd og ofte spør jeg om det også.

Men……

Så vurderer jeg de, om det er riktig for meg.

Hvis de ikke føles riktig, ja da følger jeg de ikke heller.

Jeg gjør ingenting for å tekkes andre lenger.

Jeg er meg, og det med både sterke og svake sider.

Vil de ikke ha meg sånn, la meg da være.

Etter at jeg bestemte meg for dette, ble veien min mye lettere.

Det er en av de viktigste avgjørelsene jeg har tatt i forhold til egen utvikling.

Jeg kan godt komme med gode råd selv jeg, i dusinvis til og med.

Men jeg bryr meg ikke med hvilken avgjørelse vedkommende tar.

Er det helt motsatt av mitt råd, ja hurra, da har vedkommende tatt et standpunkt.

Det blir aldri feil, for det er læring i det.

Jeg vet ikke hvilken lærdom andre skal ha.

Jeg må bare handle ut fra meg selv.

Husk at gode råd kommer fra egen erfaring.

Derfor passer de kanskje ikke til en annen.

Og når det gjelder det å være sta og egen, så kreves det to likedan.

Det er ofte så lett å se hva man ikke liker med andre, mye vanskeligere å se seg selv.

Hvis to personer er uenig og ingen gir seg, er det da bare den ene som er sta?

Jeg bare spør

I dag

 

2 kommentarer
    1. Man blir vel kanskje litt mer selvbevisst, sta og egen med alderen…
      Men å endre seg for å tekkes andre, om ikke man er helt “på bærtur” da…, det går ikke…

      Det bildet var forresten bare helt utrolig fint!

      1. Ja det bildet fikk jeg av en venn. Det er nydelig 🙂 det er de som ønsker at jeg skal være litt mer medgjørlig til tider 🙂 men jeg er født med en sterk vilje, oppdratt meg selv og lært meg at jeg bare må få være sånn. De som godtar meg, faller det lett å være sammen med meg for de vet hvor de har meg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg