Er det du eller jeg som er kranglefanten?

 

 

En kranglefant som beskylder alle andre for å være kranglefanter, inspirerte til denne bloggen for jeg er jo så fascinert av hvordan vi mennesker tenker og reagerer.

 

Åndelig fremskritt går ikke alltid hånd i hånd med klokskap, Alef -Paulo Coelho

 

Kjenner du deg selv?

Greier du å se deg selv?

Beskylder du alle andre for å ha feil?

Veldig mange er opptatt av å se hva andre gjør galt.

Meg selv er inget unntak, jeg ser også lettere hvordan andre kan gjøre ting enn hva jeg gjør selv.

Det er merkelig at vi aldri lærer dette.

Vi greier ikke å finne fred i oss selv hvis vi kun er opptatt av hvordan andre er.

Vi må prøve å se hvordan vi selv er.

Det er ikke mange av oss som går rundt som noen helgener og er bare snille og gode.

Vi må og akseptere at vi har andre sider som vi ikke liker så godt.

Kanskje det er derfor vi ikke vil vedkjenne oss dem.

 

Vi vil hele tiden belære alle andre.

Samtidig vil vi ikke at andre skal belære oss

Hallo.

Hvor teit går det an å bli?

Når skal vi skjønne at hvis vi skjeller ut en annen person og kaller han en kranglefant  eller hva det måtte være, ja da er vi også en kranglefant.

Hvis vi klager på at noen snakker bak ryggen på oss, ja da snakker jo vi bak ryggen på de.

Vi kan ikke klage på at noen vil gi oss gode råd hvis vi selv gjerne deler ut gode råd til andre.

 

Jeg er ikke noe bedre enn deg og du er ikke noe bedre enn meg.

Vi har hver vår styrke og hver våre svakheter.

Vi kan godt gå rundt og skjelle og smelle og kalle alle andre, men da er ikke v i noe bedre selv, for da gjør jo vi det samme.

Vi må  forstå at den eneste vi kan belære med våre ord, det er oss selv.

Jeg vet at jeg har en vei å gå som jeg ikke har kommet til endes på enda.

Jeg ser ikke en gang hvor veien slutter.

Egentlig tror jeg at jeg må gå på veien av selvransakelse hele livet.

 

Når jeg blogger, skriver jeg egentlig for å lære meg selv

Jeg kan ikke lære noen andre

Jeg kan godt gi gode råd,, men jeg må også klare å se at jeg selv skal  lære av de samme rådene

Den eneste vi kan endre, det er jo oss selv

Den dagen vi kjenner oss selv bedre enn vi kjenner andre, ja da har vi det godt inni oss

Stikk fingeren i jorda

Vi trenger å gå i oss selv

Vi trenger å lære oss å se andre, men ikke dømme

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Ikke sant…. dette med å gi andre råd – og se at en selv også har godt av de rådene og kan lære av de 🙂

      Man må starte med seg selv <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg