Dinah Jefferies, Safirhandlerens enke

Dinah Jefferies, Safirhandlerens enke

For meg er ferie, avslappingstid, ingen tunge bøker, men lett underholdning.

Jeg har lest en bok før av Jefferies, Til vi ses igjen og jeg likte den godt.

Dere finner omtalen av den nederst i innlegget her.

Bøker lest juli og august 2016

 

Dette var definitivt lett underholdning, leste den ut på hjemreisen. Det er typisk feelgood for de som liker det og det vet jeg mange gjør.

Jeg likte den også, som ,  men jeg synes Til vi ses igjen, var mye bedre.

Jeg reagerte også noe på språket.

sitat:

Han var kledd i en utvasket shorts og turkis kortermet skjorte som fremhevet den svetteglinsende brune huden, men hun kunne se noen røde skrammer på armene.

 

Sitat:

Og da han satte seg ved siden av henne igjen og la armen rundt henne, klarte hun ikke å la være å hulke inn mot brystet hans mens de lyse krøllene hang som en gardin foran ansiktet.

 

Heldigvis var det ikke slikt tåpelig språk hele veien og boka var underholdende og jeg leser nok flere bøker av Jefferies mens jeg er på ferie.

 

 

Bilde og tekst under bildet er fra Vigmostad og Bjørke, boken har jeg fått som leseeksemplar, men står fritt i hva jeg vil skrive og om jeg vil skrive om den.

Åpner du linken under, ser du alle bøkene hun har gitt ut på norsk.

https://www.vigmostadbjorke.no/Boeker/?author=Dinah%20Jefferies

Safirhandlerens enke

Et ekteskap bygget på løgner.
En frodig historie om kjærlighet og svik. 

Ceylon, 1935. Louisa Reeve er datteren til en fremstående britisk safirhandler. Hun og ektemannen Elliot, en sjarmerende og eventyrlysten forretningsmann, er et par som ser ut til å ha alt. Bortsett fra det de ønsker seg mest av alt et barn.
Mens Louisa strever med å takle de følelsesmessige utfordringene, blir Elliot mer og mer fraværende. Han tilbringer mye av tiden på en nærliggende kanelplantasje. Da Elliot plutselig dør, forsøker Louisa å finne ut hva som skjedde. Hun oppdager hva ektemannen skjulte for henne, og det hun får vite, snur opp ned på livet hennes.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg