Dette har jeg ikke bestilt, vil levere tilbake

 

Hva da spør du nå?

Snøen selvfølgelig.

Den er det ikke jeg som har bestilt.

Jeg er ikke glad i snø.

Kald er den også.

At jeg må ha på sko, sier du?

Nei gi deg da, det orker jeg ikke.

Dette er min form for isbading.

Ut og ta bilde eller henge opp klær.

Det har blåst så klærne var surret rundt snora.

Der henger de godt tenkte jeg og gikk inn igjen.

 

I dag kom støttestrømpene.

Ei venninne anbefalte disse med glidelås.

Ikke enkelt å få igjen den glidelåsen så jeg er spent på hvor lenge de varer.

Jeg skal teste de neste lørdag.

Hurra!!

Da reiser jeg fra snøen en uke.

 

Men i dag blir det denne stillingen.

Jeg og bøkene mine.

Jeg er ikke kald i dag men jeg er mye kald når jeg går på diett.

Kroppen har ikke nok energi til å holde på varmen.

Det er snodig med ullpledd og varmeflaske i senga til ei som vanligvis aldri får senga kald nok.

Jeg snur og vender på dyne og pute for å kjøle ned kroppen…..normalt

 

 

 

Kuttet et måltid i dag også.

Nå er klokka 17.30 og jeg har spist en halv pære og et halvt eple, istedetfor en banan.

Kjøleskapsgrøt står for tur og den liker jeg ikke.

Den kokosmelka er ikke god.

Og så er det grønnsakssuppe og den er veldig god.

Den skal jeg dele i to porsjoner.

 

Her er Margrethe som er så snill at hun sender meg Leseeksemplarer av slike bøker som selges i kiosker og dagligvare.

Ja, noen på bokhandelen også.

Hun har svært fornøyd når jeg kåret en av hennes på topp i år.

Julebøker 2023, 9 bøker lest

Det var jevnt over veldig fine de julebøkene jeg leste i år.

Ikke noen var bare kliss klass kjærlighetsromaner.

Jeg liker jo ikke det.

Vel nå skal jeg fortsette med det jeg har gjort hele dagen.

Gjøre ingenting.

Fredagskveldene er så koselige synes jeg, med snacks og dip og tv.

Men det er ikke lov i dag.

Jo tv er lov, men da bil jeg savne fredagsgodtet.

Er vel best jeg blar frem bøkene.

 

Jeg bytter på to ulike nå, på dagen, for begge er litt tunge, på ulike vis.

Denne er litt tung å lese.

 

Denne er litt vond å lese men nydelig skrevet, så vidt begynt.

Stranger er bare genial.

 

 

 

 

Denne begynte jeg så vidt på, på senga i går kveld.

Så da får jeg fordype meg i bøkene mens jeg drømmer om hjemmebakt brød, egg og varmrøkt laks i morgen.

Ja, der var sant, jeg skulle skrive bokomtale av Gullungen.

Det må vente til i morgen.

Slik blir det her.

I dag

 

obs Leseeksemplar

2 kommentarer
    1. måtte smile her ,berrføtt i snøen :=) nei har ikke bestilt den jeg heller men den kom litt mer enn hos deg ,her har brøytebilen vært forbi et par ganger ,så jeg har holdt meg inne .PS neste gang du lager kjøleskapsgrøt (synes det såg ut som chiagrøt hos deg ) så prøv med mandelmelk den er bedre en kokkosmelka

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg