Det var ikke dette vi hadde planlagt

 

 

Ord fra den andre siden. Å skrive ord fra noen som har gått bort uten å vite noen ting, er ikke enkelt. Det er lettere når man får bekreftelser underveis på at man er på riktig vei. Men det jeg vil vite er hvilken relasjon man har til vedkommende og når denne gikk bort. Dette for å ha litt holdepunkt før jeg begynner å skrive. Heldigvis stemte ordene ganske bra. Hvis du ønsker å få tatt ned ord fra noen, ta kontakt på facebook eller sms 9946 7178

 

 

Ja, kjære deg, det var ikke slik det skulle gå

Det var ikke dette vi hadde planlagt

Alt vi fablet om at vi skulle gjøre sammen

Lite visste vi da om det som skulle skje og slik må det jo bare være

Det er vel aldri noe rett tidspunkt å gå på, det var det slett ikke nå heller

Du stod igjen med så mye uavklart

Det ble mye for deg å ta tak i, midt i sorgen

Men når du bare fikk summet deg, gikk det bra

Og du vokste på oppgaven

Du så at du mestret mer enn du var klar over

Og jeg stod og heiet i bakgrunnen, og var veldig stolt av deg

Hadde vi snakket om det på forhånd, ville vi nok ikke trodd det noen av oss

Det har vært tøffe tak for deg

Det var jo også til tider tøffe tak for oss sammen også

Vi har hatt vår motgang gjennom livet

Først hver for oss og så sammen

Men vi har nå tross alt hatt det godt

Det har vært rolig og trygt, en trygg havn

Vi var de rette for hverandre, det er det ingen tvil om

Selv om vi nok kunne være uenige i så mangt

Men slik vi ser det nå, er det bagateller

 

Alle turene vi hadde sammen

Latteren og gleden vi delte

Jeg er jo egentlig ikke en mann med store ord, men alt blir annerledes når man ser det utenfra

Man blir litt andektig og høytidelig på et vis

Jeg er jo den samme, men likevel annerledes

Hva ville jeg ønsket jeg kunne gjort annerledes

Ikke vært så opptatt av fornuft kanskje

Sluppet meg mer fri, vært mer leken

Det var som om leken forsvant i takt med alderen

Kanskje kunne jeg vært mindre streng, mindre opptatt av regler

Jeg likte nok å ha regien men jeg ser at det var du som likevel staket ut retningen og holdt kontroll med det meste

Du hadde en større evne til å ha oversikt enn meg

 

Jeg ønsker for deg at du vil slippe litt mer taket

Finne litt tilbake til lekenheten vi hadde i ungdommen

Ikke ta alt fullt så alvorlig

Vi skulle gjort det mye mer sammen også

Verdsatt tiden vi hadde sammen

Vær så snill å ikke bekymre deg for mye

De som kommer etter oss, må lære seg å ta ansvar selv

Akkurat slik som du og jeg måtte

Jeg tusler litt rundt deg når du tenker på meg

Det er som om du ser tøflene mine fortsatt

Du føler også til tider at du hører meg

Og kanalene på tv har en tendens til å stå der jeg ønsker dem

Har du lagt merke til det

Lyset på badet som blinker

Når du ser sommerfuglene flyr rundt nesen din

Men jeg vil ikke være pågående, for det er ikke slik jeg er

Jeg er jo en rolig og sindig person, kanskje heller ikke så veldig romantisk av meg

Ja, du ler nok nå for det ble vel litt lite romantikk i hverdagen

Husk at kjærligheten ikke bare hører ungdommen til

Hold hjertet ditt åpent, lev livet ditt fullt ut

Og bry deg ikke så hardt om hva de unge sier, de ser jo annerledes på det med alder

Inni deg er du fortsatt ung

Ja, livet ble annerledes enn vi planla sammen

Men samtidig er det tid for deg å blomstre mer

Slappe av, være deg selv og  få ny lærdom, som du kanskje ikke ville hatt om vi var sammen

Så senk skuldrene dine, kjære deg

Grip livet ditt, gjør det til ditt eget, det ønsker jeg så sterkt for deg

Så snakkes vi. kjære, jeg er der når du ønsker det

 

Sangen var jeg i tvil om når jeg følte den skulle være med, men det ble helt riktig

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg