Det er mye som foregår i et høysensitivt hode

Det er mye som foregår i et høysensitivt hode

Only teardrops

Det kan være vanskelig å forstå for en som har et rolig og sindig hode

Et hode der man tenker hver en tanke klart og tydelig

How many  times can we win or lose

How many times can we break or lose

For all del, å være høysensitiv er herlig

Jeg elsker det skrullete hodet mitt, ja skrullete er her ment postivit

Alle gledene det gir meg, alle innfallene, spontaniteten ,impulsiviteten, kreativiteten

How many times to we win or lose

Jeg bobler jo over av ideer og av glede

Jeg ser sammenhenger som andre ikke tenker over

Only teardrops

Jeg ville aldri byttet bort hodet mitt med et fredeligere ett

How many times do we have to fight

Only teardrops

 

Ja, jeg skjønner jo at dere lurer på hva disse teardropsene har med saken å gøre

ONLY TEARDROPS

HOW MANY TIMES DO WE WIN OR LOSE

Ja, nå ble de enda høyere

Jo, det gjelder musikk og høysensitivitet

Det er enkelte sanger som er innmari plagsomme

Only teardrops

Ja, som denne

Den vant Grand Prix et år, denne sangen fra Danmark

Egentlig en fengslende sang, men for min høysensitive hjerne, er den plagsom

How many times do we get it right between us

Only teardrops

Den har en plagsom dam dara dam dara dam dam dam rytme som går om og om igjen inne i hodet mitt

Vokalisten  sluker ordene, hun stresser sangen,hun har ingen innlevelse, hun synger med et smil om hvor fortvilt alt er between us

Only teardrops

Alt dette forteller mitt hode meg hver gang jeg hører den

 

Jeg var på besøk hos en venninne

Hun har et sånt sindig, rolig hode, som er flink til å sortere tanker og det er ikke kaos hos henne

How many times can we break the rules…..BETWEEN US

Nå ble det høyere igjen

 

Jeg skulle derfor forklare henne hvordan hodet mitt virker

Denne dagen var det ganske enkelt å forklare, for jeg ble tutet full av teardrops

Denne sangen gikk i hodet mitt hele tiden

Versene er egentlig ganske fine, det er refrenget som er plagsomt

Når jeg snakket med venninna mi, sang jeg høyt hver gang de setningene  kom oppe i hodet mitt mens vi snakket

Det ble slik som dere har lest det nå, bare at da sang jeg høyt

Prøv om dere kan lese innlegget høyt og hver gang dere kommer til sangteksten,så synger dere den høyt

Mens man snakker om noe helt annet, synger man samtidig høyt og tydelig oppe i eget hode

Only teardrops

Bare prøv

Vi lo godt begge to, for det ble jo morsomt med meg som sang en strofe høyt og falsk, midt inni alle samtaler,hehe

Men det er plagsomt når det står på, det må innrømmes

 

Det er sikkert innmari irriterende å lese

Da kan dere tenke dere hvordan det føles inne i hodet

Det er utrolig slitsomt

En sånn sang kan ødelegge en hel dag

Tenk deg om neste gang du sitter i en forsamling og tapper med fingrene eller klikker på en kulepenn

I går var jeg på et møte og personen ved siden av meg satt og klikket

For hvert klikk, skvatt jeg til og det er mange klikk

Jeg faller ut av samtalen, jeg mister konsentrasjonen og jeg blir sliten

Det er utrolig vanskelig for andre å forstå

De ler jo, synes det er innmari morsomt når du prøver å forklare

Det er ikke så morsomt, men det er noe vi må leve med , når vi har disse høysensitive hjernene

Vi kan ikke forlange at alle andre skal endre seg pga oss

Vi vil heller ikke måtte endre oss for dem

Jeg har lagt bort teardropsene nå, for dere har vel forstått hva jeg ville si

Før jeg satte på teardrops, hørte jeg på Matilda sin When somethings end

Jeg kjenner jeg roer meg helt ned

Nyter musikken

Den har en helt annen rytme, en annen dynamikk , noe som er godt for å roe ned hodet

Vi bør kanskje velge musikken vi hører på med omhu

Noen sanger er mye bedre for hodet enn andre

Det er ikke bestandig vi har mulighet til å velge, vi må ta det som er rundt oss

Overalt er det musikk, kjøpesenter blant annet

Kan dere i det hele tatt forestille dere hvordan det er å være høysensitiv inne på et travelt kjøpesenter

Hehe, jeg må nesten le

Tenk dere tanken med teardrops i hodet fra før,så har du summingen , pratingen, alle lydene, musikk i høytaleren, alle energiene fra menneskene rundt oss,som vi suger inn i kroppen, og i tillegg går only teardrops igjen og igjen i hodet uten at vi får stoppet den

Klarer dere å forestille dere det

Og midt oppi alt skal vi kjøpe gaver til barnebarn, bikini til ferien, huske apoteket, hva vi skal ha til middag

Hehe, men vi er flink til å multitaske, så vi greier oss så fint

Vi må bare passe på å finne hvile når vi kan, sette grenser for oss selv

Mest av alt må vi finne evnen til å kose oss, til å glede oss

Det er vi nemlig rasende flink til vi høysensitive

Vi har jo masse følelser

Kos dere med Matilda

i dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg