Det er forskjell i interesser, får man si.

Det er mars, her kaller vi det snømåneden, for det skifter lett.

I helga lavet det ned igjen, men heldigvis kom det ikke så veldig mye.

På fjellet der fremme ser dere Eggen restaurant. Og masta til gondolen.

Her i huset er det store kontraster mellom interessene, må en si.

Gubben ser på formel 1 og jeg ser på at mediumet Taylor, tar ned beskjeder fra det hinsidige.

Han er utrolig fin den unge mannen.

Dette er ikke et slikt sensasjonspreget program, som mange av denne typen er.

Nei, han jobber rolig og stille og er svært sympatisk.

Og det viktigste av alt, han jobber på en naturlig måte, slik man får sånne beskjeder, via ord, bilder og følelser som må tolkes.

Derfor trenger man en dialog.

Det er nemlig ikke sånn at man tar ned fullstendig informasjon.

Man senser bruddstykker på ulike måter og må sette dette sammen.

Liker du å se sånne program, anbefaler jeg Det hinsidige.

I helga var det fokus på å bruke opp ingredienser fra diett forrige uke.

Jeg hadde fersk basilikum og lagde derfor litt pesto.

Jeg hadde i litt persille i tillegg til basilikum.

Basilikum, persille, pinjekjerner, hvitløk, litt sitron, parmesan, salt og pepper.

 

Jeg lagde wok av restene fra grønnkål, squash, løk, polkabete, hvitløk og chili.

Og en pk kyllingstrimler. Utgått dato, halv pris. Ble vel middag for ca 50 kr for to. Pluss rester for meg til i dag.

Jeg kjøper alltid strimler av biff, kylling og svin, når jeg finner det til halv pris, og putter i fryseren.

Kan brukes til en hel rekke lettvinte retter, som pasta og wok.

 

Denne gangen koke jeg eggnudlene et par minutter mens jeg kuttet grønnsaker.

Ofte gidder jeg ikke det, jeg har dem bare i sammen med litt veske og lar de koke i woken.

Men det er ikke alltid de får nok veske til å bli kokt.

 

En felles interesse, eller rettere sagt, en felles manglende interesse vi har, er blomster.

Jeg har derfor kun planter som klarer å rope om hjelp.

De overlever fint her hos oss.

Når vi var på ferie i vinter, var det noen innom som synes synd i dem.

Men da skjedde det at en av plantene fikk sjokk fordi den fikk for ofte vann og den druknet nesten.

 

Nå er solen kommet ganske høyt og våren nærmer seg.

Da blir det å sitte ute på balkongen.

Denne uken går jeg og Tuttapus i hi.

Opp i postkassa og opp med søppel, blir det eneste.

I dag kom denne boken.

Svensk forfatter så den passer inn i månedens tema, nordisk.

 

Men nå er det ganske så høy en stabel allerede og jeg når jo ikke over alle.

Lesestabel mars 23, tema nordisk

Denne skal jeg lese i dag.

Det blir noen rolige dager nå denne uken, for til helga braker det løs.

Fredag kommer gjengen min som bor i Halden, søndag er det barnedåp og tirsdag kjører vi til Larvik.

 

Der skal vi være med på Myriam Bjerklis bokbad og 60 års dag. Og jeg har plottet inn møte med venner pluss at vi er invitert hjem til bokinspirator Liv Gade.

Det blir mye aktivitet utover våren.

Da er det fint å kunne ta det med ro.

I dag

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg