Da er jeg i gang igjen

Da er jeg i gang igjen.

Første alenedag.

Hva gjør jeg i dag, skal tro?

Jeg har bestillinger på Lillasjelord.

Så snart jeg er rolig, skal de skrives.

Jeg må være i rett modus for å gå inn i energiene.

Stresset i kroppen som alltid er der om morgenen, må roes ned.

Jeg leste at det er slik for alle at de våkner om morgenen med stress i kroppen.

For meg med dårlig stressmestring, er det ekstra viktig å få ned stresset.

 


 

Jeg leser litt i Tarmens medisin av Berit Nordstrand.

Kjøpt selv, ikke reklame.

Jeg var litt nedstemt forrige uke og da får jeg som en klump i magen.

Jeg leser om hvor viktig maten er for det mentale, hos oss.

Funderer litt på om det var en reaksjon etter dietten, men det er bare spekulasjon.

Viktig er det at jeg nå mellom diettperiodene, spiser riktig.

Kroppen vil ha blåbær, yoghurt og kjøttkraft, sier den, i tillegg til persille, ingefær og gurkemeie.

Jeg har langtidskokt elgkraft i fryseren, og blåbær.

Jeg skal lage smoothie i dag med blåbær, yoghurt og andre godsaker.

Jeg skal lage meg te av ingefær, sitron, gurkemeie, kanel, sitronmelisse, honning.

Buljong av elg i kveld.

Middager denne uken, blir tatt på sparket.

Har bokser med rester.

Rester er ofte kjedelig, men jeg synes det blir bedre når jeg varmer det i airfryer,  istedetfor mikro.

 

Frokosten ble god.

Ei halv med røkt makrell, persille, paprika, majones, fermentert råkost.

Den andre med hummersticks og lodderogn. Noen tomater. Og et lite glass melk.

Det er viktig for meg å spise variert, men samtidig ikke stresse med hva som skal lages.

Hvis jeg skal begynne å gruble over hva som må spises, da blir det stress.

Derfor er det enkelt for meg.

Jeg spør kroppen min om hva den vil ha og så spiser jeg det.

 

 

Jeg hadde ikke helt ånden over meg til å lese, så jeg valgte tv, til frokosten.

Men jeg kjenner raskt at det blir feil. Jeg stresser meg opp i takt med deltagerne i MasterChef.

 

 

For å roe ned, må jeg lese. Svarte engler av Jarle Sten Olsen, står for tur. Leseeksemplar fra Forlagshuset i Vestfold.

To bokomtaler skal skrives.

I tillegg til at jeg håper å få skrevet Lillasjelord i dag, vil jeg også planlegge nye meditasjonskvelder.

Jeg har hatt det tidligere og det kom en tanke i går kveld, om at nå var det på tide med nye.

Da har jeg en gruppe, der man betaler kr 300,- for tre kvelder, en times meditasjon

Tre ulike øvelser der temaet blir fortid, hvordan legge ting bak seg, så det ikke smerter så mye lengre.

Nå er ikke jeg fagutdannet, men snakker kun fra det jeg føler er riktig.

Har man store utfordringer, er ikke jeg den rette, da oppsøker man fagpersoner.

Jeg må planlegge øvelser og legge ut arrangement for påmelding.

Jeg må også lære meg å legge ut bøker i nettbokhandelen min.

Jeg legger ut bøker jeg liker og dere kan bestille de og få de direkte sendt fra Ark.

Nå kan jeg gjøre dette selv, men det må læres.

https://pokket.no/Lillasjel/

 

Om en uke skal sola være her.

Når jeg lå i går kveld for å sove, tenkte jeg på hva jeg skulle prioritere å presse meg i gang med denne uken.

Jeg må ha noen ting jeg planlegger for å komme i gang med noe.

Likevel er det ofte jeg ikke får gjennomført likevel, men det tar jeg ikke så tungt.

Det viktigste er at jeg føler at jeg har noe å gjøre.

Denne uken er målet å komme i gang med rydding av garderobe og å tekste noen bilder, litt  hver dag.

Kanskje skulle jeg hatt en gratis fjernhealing igjen på Lillasjel også, kanskje manne meg opp til en livesending.

Jeg må tenke litt på det.

 

Slik jobber jeg mentalt for å skape hver dag så god som mulig.

Nå først er det å trekke bort fra stressmomentet tv og roe kroppen ned.

Innstiller meg på en bra dag

I dag

 

2 kommentarer
    1. Vil ønske deg en god og fin dag ettersom jeg var innom her å leste litt. Stress ned, ingen andre en du kjenner hvordan du har det. Finn frem de små hverdagsøyeblikkan som gir deg glede og oppmuntring🤗 Håper du får en fin ny uke🫶🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg