Da blir jeg visst dummere

I dag dro jeg for å bli blond igjen.

Selv om jeg da risikerer å bli dummere.

Kanskje vi blonde må føle oss krenket?

Jeg klarer jo ikke gjøre det alle andre gjør.

Ja de fleste får jo grått hår når de blir godt voksne.

Jeg blir mørkere jeg.

Og håret blir flatt og tungt og livløst, så da får jeg bleke det litt.

 

Det var lite vårfølelse i dag.

 

3 grader.

 

 

Pensjonisten har fyrt opp i ovnen.

 

Er av hurtigruteskipene er på besøk i dag.

De som har tatt gondolen, må være skuffet for de ser ingenting

 

Før.

Etter. Nå er jeg fornøyd.

 

På Rema hadde de mye nedsatt pris og dato.

Men fiskekaker? Nei, tror jeg har nok.

Nakkekoteletter kunne jeg tenkt meg, men fryseren er full.

Dessuten var det nedsatt bare 35 %, ikke 50.

Et kjempeløft tips hos Kalorismart på insta.

Bruk en eggekartong.

Dekk med plast.

Legg på laks, grønt, kremost, ris, noriark.

 

Så settes de kaldt, sikkert så de får “sette” seg litt.

Så snus de.

Gjett om jeg skal teste dette.

 

Dagene suser avgårde.

Forstår ikke helt hvor de blir av.

Planen var å lese en bok i dag, men nå er det allerede kveld.

Jeg har to bokomtaler å skrive og 2 suppeblogger, fiskesuppe fra i går og kyllingsuppe i dag.

Men tror tror jeg velger lesingen, så får jeg ta bloggingen  igjen i morgen.

 

 

Journalist Agnes Tveit skal dekke det tradisjonsrike Smalahovesleppet på Voss for lokalavisa då ho får auge på eit menneskehovud blant saueskallane.

Den påtroppande ordføraren på Voss, tidlegare TV-kjendis og heimflytta vossing Sjur Dagestad, dukkar ikkje opp til opninga av Smalahovesleppet. Men hovudet hans gjer det. Det blir funne i festivalteltet, skilt frå resten av kroppen. Kven har tatt livet av – og halshogd – den populære politikaren?

Skallebank er Randi Fuglehaug sin tredje frittståande krimroman med handling frå vakre Voss.

 

Nå dropper jeg tv noen timer og koser meg med denne.

Jeg har likt svært godt de to første:

Randi Fuglehaug, Tonedød

Randi Fuglehaug, Fallesjuke

 

En fin dag har det vært.

I dag

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg