Celebrity Silhuette, dag 2, fra Miami til Puerto Plata, nov 22

Kofferter er pakket ut.

Biblioteket er på plass.

 

Vi går på dekk for å se utseilingen fra Miami.

Vi er heldig og får de to siste ledige stolene. Vi har aldri sett så mange mennesker på denne baren før.

Det var nok kun for utseilingen, for etter middag var det tomt her.

 

 

 

Cruisedronningen koser seg.

 

Vi nærmer oss stranden. Her ved South Beach, bodde vi tre dager det året vi reiste sammen med Daniel og Lucas.

 

Biblioteket. Jeg må ned og sjekke om det er bøker der. På Edge var det ikke bibliotek. Er det bøker der, kan jeg donere mine etterhvert som de blir lest.

 

 

Solnedgang.

Klar for middag med fullmåne

 

 

Snegler i hvitløksmør spiser jeg mange ganger i løpet av et cruise. Det er bare så innmari godt og noe de har på menyen hver kveld.

Noen retter har de hver kveld mens resten varierer. På Silhouette er det en hovedrestaurant og vi har et fast bord, 172.

Den andre forretten jeg ville smake, var rødbeter og fetaost, med ruccola og tomat. Knallgodt og noe jeg vil lage hjemme.

Biff til hovedrett og crime brule. Etter hvitvin og rødvin og jegermester og baileys, var jeg så stinn, at det ble vann resten av kvelden.

 

Den kvelden ble ikke lang. Vi sovnet vel i nitiden. Vi fikk hyggelig selskap på sunsetbar da Debbie fra Canada kom med kindlen sin og fortalte at hun leste en bok. Hvorfor hun sa det, vet jeg ikke, for vi hadde ikke bøker med oss. Men vi ble sittende og prate og det var veldig koselig.

I dag blir det ikke sykling og ikke dans.

 

Vi vurderer å gå og se Titanic. Men vi greier ikke helt å bestemme oss om vi gidder eller ei.


Vi har noen utfordringer med tidssonen. I natt stilte vi klokken frem. Eller rettere sagt skipet gjorde det, men ikke klokkene være, så når vi prøvde å få til å sove til 6, var den 7. Vi var mye våken i natt så det blir en ettermiddagsdubb i dag for å komme ajour.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg