Celebrity Silhouette, dag 12, Fra Miami til Key West, nov 22

 

 

 

 

Utseilingen fra Miami i går var fantastisk og dette er noe av det som gjør cruise så ekstraordinært. Det er så mye mer enn et sydenhotell.

Trossene er kastet og vi er på vei ut.

 

Det er bygd flere nye havner i Miami. Det ser ut som om både Celebrity, Rccl og Norwegian har nye bygg.

 

Vi passerer Disney, som har sail away party på dekk og den nye skuta til Ncl, Norwegian Prima.

Politibåten følger oss.

 

 

De nye skipene ser ut som bulldosere. Ikke noe fin, men vi venner oss nok til det. Celebrity Edge som vi seilte med i sommer, er likedan.

Her holder Royal Caribbean til. Spesielle bygg, både de og Ncl.

 

 

Det er en stor containerhavn ved cruisehavnen.

 

To stappfulle skip lå her nå.

 

Denne delen av Miami, har jeg sett lite, for jeg har alltid sett mot stranden på andre siden.

For noen bygg. Skal tro hvor mange millioner en leilighet her koster?

 

Flott utsikt fra balkongen. Gubben gikk opp på dekk, men jeg valgte balkongen.

 

 

Da er vi straks ute av havnen.

 

Flotte farger

Losbåten har gjort jobben sin. De tar ikke kontroll over båten, bare rettleder. Kun i Panamakanalen tar losen kontroll over skipet.

 

Er det vel ikke stilig?

 

Coctail før middag.Drikke er dyrt ombord. Vi har drikkepakke inkludert. Den har vi oppgradert så vi betaler ikke noe ekstra.

Vi har også 3000,- inkludert i lommepenger. Noe brukte vi til oppgradering av drikkepakke. I tillegg oppdaterte vi wifi og vi velger to spesialrestauranter. Italiensk i går.

Qsine, skal jeg prøve en annen gang.

 

Blu får du med, hvis du bestiller Aqua-Class lugar. Vi fikk jo det gratis på Edge i sommer. Nå har vi ikke det og har derfor ikke tilgang her.

Tuscany. Flott restaurant helt bakerst i skipet.

Et slikt skap skulle vi hatt.

Forrettene var så store at jeg kunne spise bare halve og likevel klarte jeg ikke å spise opp indrefilet min og vi droppet dessert. Altfor mye mat.

Dette er carpaccio som jeg spiste i går også, men her var det for mye dilldall. Altfor mye soltørket tomat. Den stjal smaken fra kjøttet som er mildt i smaken. Konklusjonen etter maten er at det er ikke verdt å betale nesten 40 dollar ekstra pr person, for dette. Selv om maten var god. Glad vi hadde lommepenger. De må brukes opp, eller de må jo ikke, men du får dem ikke med deg til neste cruise.

 

I går kveld var jeg så trøtt at jeg slet med å holde øynene oppe. Jeg prøvde med på en ny tetype. Jeg prøver å lære meg å like te, men fortsatt er det bare varmt vann med litt smak. Ikke noe fantastiske greier.

Litt omdekorering, for det blåser litt. Da drar vi stolene våre inn til veggen. Vi vil jo være mest mulig ute. Inne til frokost er det masse folk og leven. Vi sitter ute. Der er det fredelig og deilig.

Vi er nesten alene ute her. Deilig og fredelig. De 10 første dagene var gjennomsnittsalderen sikkert 60 år. Nå er den nok nede på 40. Mange unge ombord. 4 dager, fra torsdag til søndag, tiltrekker en annen type passasjerer. 26 grader. Vi har det godt.


Noen må dessverre ta vasken. Det vaskes i alle kriker og kroker.
Vi skal ikke vaske, vi skal slappe av og kose oss.

Har du vurdert en liten fugl i bur? Som du ser på en skjerm? 🤩😂😂

2 kommentarer
    1. Haha, jeg elsker te så jeg forstår ikke skepsisen din 😉 Mange flotte bilder, for en herlig ferie, dette må gjøre godt for kropp og sjel <3

      1. Er ikke skeptisk, men synes bare ikke det er noe godt. 😂😂men jeg likte ikke sushi heller men nå elsker jeg det så det er håp. Uansett tror jeg det er sunt å tilføre kroppen nye smaker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg